خوزستان/

تولیدمحصولات كشاورزی خوزستان به35میلیون تن می رسد

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: در افق برنامه 1404(چشم انداز 20ساله) مجموع تولیدات زراعی و باغی استان خوزستان به 35میلیون تن در سال خواهد رسید.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،'كیخسرو چنگلوایی' در گفتگو باخبرنگاران مجموع تولیدات زراعی و باغی استان خوزستان در سال زراعی 91-90را حدود 13میلیون و 200هزار تن عنوان كرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده این میزان در سال 1404كه آخرین سال برنامه چشم انداز 20ساله می باشد به رقم 35میلیون تن خواهد رسید.

وی با بیان اینكه دسترسی به این میزان تولید زراعی و باغی در استان خوزستان از دو روش افزایش سطح زیركشت و ارتقا سطح راندمان در واحد سطح امكان پذیر خواهد بود افزود: استان خوزستان ظرفیت های بسیار بالایی در تولیدات محصولات زراعی و گلخانه ای دارد كه هنوز از این ظرفیت ها بخوبی استفاده نشده است كه امیدواریم با همكاری بهره برداران تلاشگر استان به تولید مورد نظر برسیم.

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان در ادامه سطح زیركشت اراضی كشاورزی استان خوزستان را 3/1 میلیون هكتار و 300هزار هكتار كشت تابستانه عنوان و ابراز امیدواری كرد این میزان سطح زیركشت با بهره برداری از سطح 800هزار هكتاری سفر مقام معظم رهبری به خوزستان افزایش یابد.

چنگلوایی با بیان اینكه استان خوزستان هم اكنون به تنهایی 4/12درصد كل تولیدات كشاورزی و باغی كشور را تولید می كند تصریح كرد: خوزستان در تولید برخی محصولات كشاورزی چون گندم ، ذرت و نیشكر رتبه اول را در كشور داراست.

وی میزان كل تولیدات زراعی و باغی كشور در سال گذشته زراعی را 107میلیون تن عنوان كرد و گفت: این میزان در سال زراعی 92-91به 120میلیون تن خواهد رسید.

گندم ، برنج ، نیشكر ، ذرت دانه ای و علوفه ای، كلزا ، مركبات ، كنجد و گل از مهم ترین اقلام تولیدی استان خوزستان می باشد.

خوزستان در سال زراعی 91-90 با تولید یك میلیون و 600هزار تن محصول كشاورزی رتبه اول را در كشور كسب كرد./س
برچسب ها: تولید ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.