کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای استان در اغلب مناطق از روز دوشنبه تا هفت درجه کاهش می‌یابد.

الهام نجفی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، شرایط جوی امروز استان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود که گاهی با وزش باد همراه است.

وی اضافه کرد: از روز /دوشنبه / هفته جاری با عبور امواج ضعیفی از جو منطقه، افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس با بیان اینکه در این روز بارش‌های پراکنده به ویژه در مناطق شمالی استان دور از انتظار نیست، ادامه داد: از روز/ سه شنبه / با عبور امواج ضعیفی از جو منطقه، افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران و برف وجود دارد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر سجاس خدابنده با دمای منفی سه درجه و گیلوان طارم با دمای ۲۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: دمای فعلی شهر زنجان نیز ۲ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: دمای هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.