عملیات اجرایی پروژه احداث کارخانه خوراک طیور در شهرک صنعتی این شهرستان با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

محمدخزایی مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت : کارخانه خوراک طیور با هدف ایجاد خودکفایی، دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید اجرایی شده است.

محمدخزایی عنوان کرد: از آنجا که شهرستان کنگاور یکی از قطب‌های اصلی تولید مرغ گوشتی در استان کرمانشاه است با احداث کارخانه تولید خوراک طیور، زنجیره تولید گوشت سفید کامل خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی کنگاور، تولید سالانه کارخانه خوراک طیور را ۲۳ هزار تن برآورد کرد کرد و گفت: برای ساخت این کارخانه که توسط سرمایه گذار در شهرک صنعتی کنگاور کلنگ زنی شده ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد که با افتتاح آن ۱۰ نفر به صورت ثابت مشغول به کار می‌شوند.

خزایی با اشاره به اینکه کنگاور با دارا بودن حدود ۵۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی و تولید سالیانه ۱۲هزار تُن گوشت سفید یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در سطح استان کرمانشاه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این شهرستان فاقد کارخانه اختصاصی تولید خوراک طیور بود که با راه اندازی این واحد دسترسی مرغداران به خوراک طیور تسهیل خواهد شد.

وی افزود: تقویت بُعد نظارتی و شفاف‌سازی و البته با همکاری مردم در اجرای چنین طرح‌هایی که تامین کننده غذایی نیاز جامعه است، لازم و موثر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.