رییس جهاد کشاورزی کنگاور با اشاره به افزایش بهره‌برداری چند برابری واحد‌های گلخانه‌ای این شهرستان گفت : بهره‌برداری از این واحد‌ها در شهرستان طی ۲ سال گذشته از پنج به ۱۹ واحد افزایش یافته است.

محمدخزایی رییس جهاد کشاورزی کنگاور گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد واحد‌های گلخانه‌ای در شهرستان کنگاور از پنج واحد با مساحت چهار هکتار به ۱۹ واحد به مساحت ۱۸ هکتار رسیده است.

رییس جهادکشاورزی کنگاور افزود: از ۱۹ واحد مذکور تعداد ۱۴ واحد به مساحت۶/۷ هکتار و اشتغال زایی ۶۰ نفر تاکنون به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت در زمینه تولید محصولات خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای است.

خزایی ادامه داد: تعداد پنج واحد دیگر به مساحت۱۱/۳ هکتار دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا۸۰ درصدی است و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

وی یادآور شد: یکی از واحد‌های در حال ساخت شهرک گلخانه‌ای رها واقع در روستای شورچه به مساحت هشت هکتار با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد می‌باشد که در صورت تامین تسهیلات مورد نیاز شاهد پیشرفت و سرعت در اجرای این پروژه خواهیم بود.

خزایی خاطرنشان کرد: شهرستان کنگاور از نظر توسعه گلخانه‌ها در سال ۱۴۰۱ از نظر تعداد و سطح رتبه دوم استان کرمانشاه را کسب نموده و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ یکی از شهرستان‌های پیشرو در این حوزه باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.