معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از رشد ۱۲۴ درصدی جوجه‌ریزی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سیروس نوروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت : در آذر ماه امسال به همت مرغدار‌ها و پیگیری‌های خوبی که به عمل آمد وضعیت جوجه‌ریزی رشد قابل توجهی داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: آمار جوجه‌ریزی در آبان‌ماه ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار بوده که نسبت به ماه قبل ۵۳ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۲۴ رشد داشته است.

وی با اشاره به وضعیت رشد جوجه‌ریزی، گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده با این روند جوجه‌ریزی تا نیمه بهمن‌ماه مازاد بر نیاز استان تولید خواهیم داشت و پیش‌بینی‌هایی برای تولید مازاد بر نیاز استان داریم که مشکل انباشت مرغ را نداشته باشیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که برخی شرکت‌ها مرغ مازاد را خریداری کنند و مقداری از مرغ مازاد را به استان‌هایی که نیاز دارند ارسال کنیم که مرغداران متضرر نشوند.

وی ادامه داد: اگر روند جوجه‌ریزی ما به همین شکل ادامه داشته باشد و مازاد بر نیاز استان در پایان سال جوجه‌ریزی داشته باشیم کمبودی در بازار احساس نخواهد شد.

نوروزی درباره قیمت مرغ، گفت: سیاست وزارتخانه این است که با عرضه زیاد قیمت مرغ در بازار را کنترل شود از این رو با تولید مرغ زیاد، قیمت نیز کنترل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا قیمت مرغ را در بازار تعیین می‌کند، تصریح کرد: از آنجا که هزینه تولید افزایش یافته قیمت تمام‌شده مرغی نیز که به دست مردم می‌رسد افزایش یافته است که امیدواریم با جوجه‌ریزی‌های انجام شده افزایش زیادی در قیمت مرغ نداشته باشیم.

این مسئول گفت: از سوی دیگر به دلیل همزمانی ماه رمضان و عید نوروز و تقاضای بیشتر برای مرغ با تدابیر از پیش تعیین شده مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد و کمبودی در بازار نخواهیم داشت.

وی با اشاره به آماری از تعداد مرغداری‌های استان، افزود: تعداد ۵۷۵ واحد مرغداری با ظرفیتی بالغ بر ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در هر دوره در استان وجود دارد.

حمایت جهادکشاورزی از سرمایه‌گذاران برای احداث مرغداری

نوروزی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای احداث مرغداری وجود ندارد، ادامه داد: با همه کسانی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری و فعالیت داشته باشند بدون محدودیت موافقت خواهد شد.

وی گفت: تا آنجا که منابع اجازه دهد و سرمایه‌گذاران نیز تمایل به کار داشته باشند تمام مجوز‌ها و موافقت‌ها برای کار آن‌ها از سوی جهاد کشاورزی صادر خواهد شد و برای توسعه دامپروری استان هیچ محدودیتی قائل نیستیم و توسعه واحد‌های دامپروری در تمام بخش‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

نوروزی با اشاره به اینکه تعداد محدودی از واحد‌های دامی به‌دلیل عدم نقدینگی غیرفعال هستند، گفت: اولویت ما راه‌اندازی واحد‌های غیر فعال و راکد است، زیرا آن‌ها کار‌های اولیه زیرساخت‌ها را از قبل به انجام رسانده‌اند.

وی یادآوری کرد: تعدادی از واحد‌ها نیز در محدوده شهری هستند که برای جابجایی واحدهایشان با آن‌ها همکاری خواهد شد و بعضی واحد‌ها نیز با شرکای خود دچار مشکلات جزئی هستند که با توجه به سابقه خوبشان در جوجه‌ریزی در آینده نیز مجدداً فعالیت خود را از سر می‌گیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.