تولیدهسته بذری گندم در استان کرمانشاه در سال زراعی اخیر به ۸۰۰ تن رسیده است که نیاز گندمکاران استان را به طور کامل تامین می‌کند.

قادری رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت : امسال ۸۰۰ تن هسته بذری گندم در استان تولید شده که صد درصد نیاز گندم کاران استان به هسته بذری گندم را تامین کرده است.

هسته بذری گندم بیشتر از نیاز استان در اختیار کشاورزان استان‌های همجوار قرار می‌گیرد.

به گفته قادری ۳۰ درصد بذر هیبرید ذرت مورد نیاز استان هم امسال تامین شده است

تنش آبی سال‌های اخیر در کشورو استان محققان این مرکز را بر آن داشته تا برای کشت محصولات پر آب برمانند چغندر قند شیوه‌های تازه تری بکارگیرند.

تغییر کشت چغندر ازبهاره به پاییز ه ازاین روش‌های نوین است که درشهرستان‌های مناطق گرم مانند سرپل ذهاب قصر شیرین و گیلان غرب با استقبال فراوان کشاورزان روبرو شده و سطح زیر کشت چغندر امسال به ۳۵۰۰ هکتار رسیده.

تولید انواع بذر و معرفی ارقام برتر به کشاورزان از دستاورد‌های مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان است.

به گفته جلالی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت‌های دانش بنیانی از دو سال پیش در این مرکز آغاز شده و هم اکنون سه شرکت دانش بنیان گیاه پزشکی و تولید پایه‌های رویشی درختان میوه در این مرکز فعال است.

تولید ۵۰ هزار پایه رویشی درختان میوه از دستاورد‌های این مرکز تحقیقات است.

دستاورد‌های مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی حاصل تلاش ۵ ایستگاه دو مرکز آموزشی و ۷ آزمایشگاه تخصصی است که دوآزمایشگاه خاک و آب و علوم دامی آزمایشگاه‌های مرجع غرب کشور هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.