رئیس جهاد کشاورزی کنگاور گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد واحد‌های گلخانه‌ای در شهرستان کنگاور از پنج واحد با مساحت چهار هکتار به ۱۹ واحد به مساحت ۱۸ هکتار رسیده است.

محمد خزایی رئیس جهاد کشاورزی کنگاور گفت : از ابتدای پارسال تاکنون تعداد واحد‌های گلخانه‌ای در شهرستان کنگاور از پنج واحد با مساحت چهار هکتار به ۱۹ واحد به مساحت ۱۸ هکتار رسیده که مجموعا از رشد ۲۸۰درصدی حکایت دارد.

وی افزود: از ۱۹ واحد مذکور تاکنون تعداد ۱۴ واحد به مساحت ۶.۷ هکتار و اشتغالزایی ۶۰ نفری به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت در زمینه تولید محصولات خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای هستند.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور خاطرنشان کرد: پنج واحد دیگر به مساحت ۱۱.۳ هکتار دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا۸۰درصدی است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید.

خزایی یادآور شد: یکی از واحد‌های در حال ساخت شهرک گلخانه‌ای رها واقع در روستای شورچه به مساحت هشت هکتار با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰درصد است که درصورت تأمین تسهیلات مورد نیاز شاهد پیشرفت و سرعت در اجرای این پروژه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کنگاور از نظر توسعه گلخانه‌ها در سال گذشته از نظر تعداد و سطح رتبه دوم استان را کسب کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز یکی از شهرستان‌های پیشرو در این مهم باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.