کمیته بررسی وضعیت آلودگی هوا و پایش کانون‌های بحرانی در شهرستان شادگان برگزار شد.

فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی استان در خصوص پایداری هوا و افزایش غلظت آلایندگی‌ها در کل استان، کمیته‌ای به منظور پایش و اجرای اقدامات کنترلی برای جلوگیری از تشدید بحران آلودگی هوا در شهرستان تشکیل و موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او می‌گوید: شرایط ایجاد شده در اثر پدیده اینورژن یا وارونگی هوا در کل استان بخصوص مرکز و جنوب استان بدلیل پایداری هوا ایجاد شده و باعث تجمع آلاینده‌های صنایع واقع در شهرستان‌های مجاور و افزایش غلظت و در نتیجه انتشار در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان شادگان باعث آلودگی و کاهش کیفیت هوا گردید.

 پیگیری و ممانعت از آتش سوزی جایگاه زباله در زمان وقوع آلودگی هوا توسط شهرداری شادگان تا پایان شرایط اضطراری، اجرای پایش مشترک توسط شهرداری‌های سه شهر، مرکز بهداشت و محیط زیست برای بررسی کانون‌های آلاینده هوا در حوزه استحفاظی و اجرای اقدامات لازم، اعلام هشدار و اخطاریه به واحد‌های صنعتی و فعال شهرستان برای کاهش فعالیت و یا توقف فعالیت از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

 از شهروندان گرامی شهرستان درخواست می‌شود در راستای کاهش آلایندگی و گذر از این شرایط نسبت به هرگونه اقدامی که می‌تواند افزایش آلودگی هوا را تشدید کند همچون آتش سوزی زباله‌های خشک یا لاستیک سوزی و ... بطور جد اجتناب نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.