۵۲۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان قابل کشت است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲۰ هزار هکتار از مجموع ۱۸ میلیون هکتار وسعت این استان، تنها قابلیت کشت محصولات کشاورزی را دارد.

سیدمحمدرضا سیدحسینی  در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک با تبریک روز جهانی خاک و نقش مهم مدیریت و حفظ خاک سالم و پایدار برای امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: ضروریست بهره برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی با بکارگیری فناوری‌های نوین، خاک حاصلخیز و زراعی را برای نسل‌های آینده حفظ کنند.

وی ادامه داد: سالانه با توجه به محدودیت منابع آبی بیش از چهار میلیون تن محصولات زراعی، باغی، شیلاتی، دامی، جنگل و مرتع تولید می‌شود و در صورت توسعه زیرساخت‌ها و بکارگیری فناوری‌های نوین و دانش بنیان در ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی، میزان تولیدات تا ۲ برابر قابل افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای ۱۰ هزار هکتار سیستم نوین آبیاری، مرمت و بازسازی ۴۳۸ رشته قنات، تجهیز و نوسازی ۴۱۱ هکتار اراضی کشاورزی، احداث ۱۳۳ کیلومتر کانال آبیاری عمومی، احداث ۵۹۰ حلقه چاهک کشاورزی، احداث ۲ میلیون مترمکعب آب بندان و بندسار، اجرای ۳۲۴ کیلومتر انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی از اهم اقدامات آب و خاک در دولت سیزدهم در استان برشمرد.

در پایان این مراسم از خادمین خاک و از منتخبین مسابقات نقاشی و عکاسی روز خاک و شهرستان‌های برتر در برگزاری رویداد خاک با احداث تندیس و لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب ها: جهادکشاورزی ، خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار