بیش از صد هزار معترض انگلیسی برای ابراز همبستگی با فلسطینیان در لندن تظاهرات کردند.

در حالی که مردم غزه همچنان در بمباران‌های اسرائیل شهید می‌شوند، درخواست برای توقف این حملات رو به افزایش است. بیش از صد هزار نفر انگلیسی در لندن در درخواست برای پایان دادن به حملات اسرائیل به معترضان در دیگر پایتخت‌های اروپایی پیوستند. 

یکی از معترضان می‌گوید: مسلماً آتش بس (می خواهیم). روشن است که خواهان راه حلی سیاسی هستم تا همه در منطقه بتوانند با حفظ شان و منزلت انسانی خود زندگی کنند. این نسل کشی باید متوقف شود. این جنگی برای نسل کشی است که دولت انگلیس از آن حمایت می‌کند؛ دولتی واقعیت و انسانیت را نمی‌بیند. 

بِن جمال، رئیس کمپین همبستگی فلسطین که در این راهپیمایی حضور دارد، گفت: این واقعیت که دولت ما یکی از تنها دو دولتی است که به آن قطعنامه رای موافق نداد، بسیار مایه شرم است. پیام دولت انگلیس به مردم فلسطین در حال حاضر این است که هنوز تعداد کافی از شما کشته نشده است. 

وی افزود: ما شاهد تغییر در موضع دولت‌های اروپایی از جمله فرانسه بوده ایم. دلیل تغییر موضع آن‌ها چیست؟ اینطور نیست که وجدان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ناگهان بیدار شده باشد. بلکه او تحت فشار افکار عمومی در کشورش قرار گرفته است. ما شاهد گسست‌هایی در مواضع آمریکا نیز هستم. بله درست است که آن‌ها دیروز قطعنامه را وتو کردند، اما آن‌ها هم تحت فشار هستند و دیگر باید به اسرائیل بگویند که کشتار این همه غیرنظامی را متوقف کند؛ بنابراین ما باید به اعمال فشار مردمی ادامه دهیم و باید در انگلیس هم این کار را بکنیم. 

معترضان علاوه بر اینکه خواستار توقف کشتار فلسطینی‌ها شدند، از معیار‌های دوگانه و سکوت محض دولت‌ها در برابر خشونت‌های گسترده اسرائیل علیه مردم و خودداری شان از توجه به درخواست‌ها برای آتش بس دائمی ابراز خشم کردند. 

این تجمع اعتراض آمیز در پی رای گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف بشردوستانه جنگ برگزار شد که آمریکا آن را وتو کرد و انگلیس به آن رای ممتنع داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
من بودم جمعیت نهایت ۲۰۰۰نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
افرین به مردم‌خودجوش وواقعا انسان کشورهای نامسلمان افرین که دردفاع ازحق میکوشن ولی بعضی مردم‌ایران کاری که نمیکنن‌دشمن مردم‌مظلوم‌فلسطین شدن وبه خودشونم‌میگن مسلمان .مسلمان شمایی نه بعضیا
آخرین اخبار