عرنوس گفت: دولت و ملت سوریه مواضع خود را تغییر نخواهند داد و همواره در مسیر مقاومت حرکت خواهند کرد.

حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه صبح امروز در دیدار محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور روابط دو کشور را عمیق، ریشه‌دار، تاریخی و راهبردی توصیف کرد و گفت: دولت و ملت سوریه حمایت‌ها و مواضع شرافتمندانه دولت و ملت ایران را فراموش نخواهند کرد.

وی با تاکید بر این‌که «ایران و سوریه به دلیل آن‌که به‌دنبال استقلال خود هستند همواره با فشار‌های گسترده‌ای از سوی استکبار جهانی، آمریکا و کشور‌های غربی مواجهند»، تصریح کرد: کشور‌های غربی همواره سوریه را به عنوان یکی از ارکان اصلی محور مقاومت تحت فشار قرار می‌دهند، اما این اطمینان را می‌دهم که دولت و ملت سوریه مواضع خود را تغییر نخواهند داد و همواره در مسیر مقاومت حرکت خواهند کرد.

وی سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه را نقطه عطفی در روابط دو کشور برشمرد و گفت: امیدوارم ملت‌های دو کشور به زودی آثار توافقات خوب این سفر را احساس کنند.

نخست وزیر سوریه با تاکید بر نقش مهم ایران در مرحله بازسازی این کشور خاطر نشان کرد: دمشق قطعاً تلاش خواهد کرد که ایران شریک اساسی و اولین کشور در بازسازی سوریه باشد.

حسین عرنوس تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه را عجیب و فراتر از تصورات بشری دانست و گفت: بسیار تعجب برانگیز است که این تجاوزات در مقابل دیدگان جهانیان صورت می‌گیرد و گویا عده‌ای تمایل دارند که غزه از نقشه جهان حذف شود، اما امیدواریم که محور مقاومت بتواند همه این توطئه‌ها را از بین ببرد. گفتنی است در این دیدار وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نیرو، اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند.

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز به شکل رسمی از «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه در مجموعه فرهنگی _ تاریخی سعد آباد استقبال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
دم سوریه کشور دوست وحامی مظلومین گرم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۱۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ایران رو که به روز سیاه نشوندید
همین مونده بود این طرز حکومت رو جاهای دیگه هم صادر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
خوب مقاومت کنید و دو کت را دو دستی بچسبید که اگر لحظه ای وا دهید فرو رفته است
آخرین اخبار