پوستر نخستین مسابقه مشاعره بزرگ علوی در خراسان شمالی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مسوولان فرهنگی و فعالان این حوزه در مسجد امام حسن عسکری (ع) بجنورد رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این آیین بر ترویج و نشر شعر آیینی و بیان سجایای ائمه اطهار (ع) به ویژه امیرالمومنین (ع) تاکید کرد و گفت: این حرکت‌ها نه تنها در شهر‌های استان بلکه در شهر‌های مذهبی و بزرگ هم کمتر اتفاق می‌افتد چرا که در وصف حضرت علی (ع) هر چه گفته شود باز هم کم است.
حجت الاسلام و المسلمین نوری به کار‌های ارزشمند ادبی و تاریخ ادبیات فارسی در مدح سیره علوی از جمله اشعار مولانا اشاره کرد و افزود: شناخت و ترویج فرهنگ علوی باید در جامعه تبیین شود.
وی ادامه داد: توحید بدون علی (ع) ناقص است و این برنامه‌های معنوی به منش و علی گونه زندگی کردن و رنگ علی گرفتن ختم شود.
برگزاری مشاعره علوی در اسفندماه
دبیر رویداد مشاعره بزرگ علوی در ادامه گفت: این رویداد با تدارک بچه مسجدی‌های هنرمند در مسجد امام حسن (ع) بجنورد به صورت استانی و در قالب رویدادی فرهنگی و با حضور اساتید ممتاز کشوری از هفتم تا ۹ اسفندماه سال جاری در بجنورد برگزار می‌شود.
سیدباقر سیدی زاده افزود: مسابقات در مساجد و برنامه فینال و پایانی نیز با همراهی حضور اساتید برجسته استاد سعید بیابانکی و مجتبی مجرد برنامه ریزی و اجرا می‌شود.
به گفته وی این برنامه از طرح‌های فرهنگی انجمن ادبی رَهان است که به تازگی برای تربیت و تقویت نیرو‌های هنرمند و جوان با سه رویکرد تربیتی، تولیدی و توزیعی در مسجد تاسیس شده است.
دبیر رویداد مشاعره بزرگ علوی گفت:همه تلاش ما این است که بچه‌ها را از مدارس جذب مسجد کنیم و ابتدا با آموزش مداحی و توجه دادن به شناخت موسیقی و شعر خوب، خوب شعر گفتن را بیاموزند.
خراسان شمالی ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری فعال دارد.

برچسب ها: پوستر ، مشاعره علوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.