معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۶۰ مدرسه این استان که کانون دانش‌آموزی هلال احمر داشته‌اند، اجرا شد.

مهدی حسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان در این طرح با همکاری امور جوانان جمعیت هلال‌احمر، مهارت‌های ضروری در مقابله با حوادث مانند پناه‌گیری، کمک به مصدومان، احیای قلبی و ریوی و پانسمان را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: این طرح با حضور مربیان آموزش‌دیده جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود و پس از تدریس، سرفصل‌ها و آزمون درون مدرسه‌ای گروه‌های منتخب برگزار و نفرات برتر به مسابقات صعود می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با تأکید بر اینکه آماده‌سازی جامعه در برابر مخاطرات به‌منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: آموزش، تربیت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده آنان از اهمیت بالایی برخوردار است

حسینی، با بیان اینکه پیش‌بینی شده در این طرح حدود هفت هزار دانش‌آموز مقاطع متوسطه اول و دوم این استان مشارکت داشته باشند، ادامه داد: افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است که دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی خود دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه را آموزش می‌بینند و پس از آن در طرح کاربینی میدانی عملیاتی دادرسان در پایگاه‌های امداد و نجات و شعب جمعیت هلال‌احمر استان که در تابستان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: برگزاری ۱۱ دوره گذشته اجرای طرح دادرس در ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان تاثیر زیادی داشت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی افزود: المپیاد ملی دانش‌آموز آماده در روزهای سخت نیز باهدف افزایش سطح ایمنی و خطرپذیری مدارس و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت، برگزار می‌شود.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.