معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ساماندهی نمایشگاه‌های فصلی مد و لباس در استان خبر داد.

شهرام فرجی در نشست کارگروه مد و لباس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ارائه تولیدات و الگو‌های مختلف پوشاک متناسب با هویت و شأن ایرانی اسلامی گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد نمایشگاه‌های فصلی مد و لباس در دستور کار کارگروه این حوزه در استان قرارگرفته است.

وی افزود: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تیرماه امسال و همچنین قرار گرفتن این کارگروه به عنوان زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی، علاوه بر ایجاد ضمانت‌های اجرایی برای مصوبات این کارگروه در استان‌ها، شرایط برای بهبود روند ارائه تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه مد و لباس نیز فراهم شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تصحیح قانون ساماندهی مد و لباس و تعریف وظایف هر یک از دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو این کارگروه در سطح کلان در حال پیگیری است، اضافه کرد: بازنگری‌های لازم برای تعیین اعضای این کارگروه در استان هم انجام خواهد شد و از این پس نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و امور بانوان و خانواده استانداری هم در نشست‌های تخصصی کارگروه ساماندهی مد و لباس شرکت می‌کنند.

فرجی، برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس به صورت فصلی را از برنامه‌های اولویت‌دار این کارگروه در استان بیان کرد و گفت: طراحی لباس، پارچه و ارائه الگو‌های پوشش و کالا‌های مرتبط از موضوعات این نمایشگاه‌ها است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های مورد نیاز در حوزه پوشاک و لباس در استان به موضوع طراحی لباس مدارس باز می‌گردد که تلاش خواهد شد با همکاری آموزش و پرورش و طراحان و تولیدکنندگان پوشاک، مقدمات برگزاری این نمایشگاه برای تابستان سال آینده فراهم شود.

فرجی گفت: طراحان پوشاک در استان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طراحان برای دریافت کارت صلاحیت از این سامانه اقدام کنند چراکه از این پس معیار اصلی برای پاسخ به درخواست‌های صدور موسسه مد و لباس، برگزاری رویداد‌های مختلف، دریافت تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همین‌طور صدور شناسه شیما و مالکیت معنوی بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت ویژه استان در تولید محصولات نمدی اظهار کرد: با وجود بالا بودن قیمت کار‌های تولیدی می‌توان از این ظرفیت برای برند سازی ملی و جهانی در حوزه پوشاک استفاده و استان را با تولید پوشاک نمدی معرفی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار