۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی امروز با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیران کشور در قزوین افتتاح شد.

۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی شامل سیمولیشن (رادیوتراپی بیماران سرطانی) و آنژیوگرافی (قلب و عروق) امروز چهارشنبه با حضور حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیران کشور در قزوین افتتاح شد.

به گفته عبدالله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دستگاه‌ها همگی تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارند و اعتبار آن‌ها نیز از بانک جهانی دریافت شده است.

کشاورز در خصوص دستگاه سی تی سیمولیشن گفت: این دستگاه برای تشخیص تومور‌های سرطانی و شناسایی دقیق محل تومور خریداری شده و اعتبار آن ۷۰۰ هزار یورو معادل، ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی در مورد دستگاه سی آنژیوگرافی که با اعتبار یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی خریداری شده، افزود: سی تی آنژیوگرافی برای نخستین مرتبه در استان راه اندازی شده و قدرت آن ۱۲۸ اسلایس یا دوال است که می‌تواند در تشخیص بیماری قلب و عروق موفق باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: این دستگاه‌ها در مرکز درمانی بیمارستان ولایت قزوین نصب و راه اندازی شده است. 

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: به واسطه این دستگاه‌ها علاوه بر بیماران قزوینی، زمینه ارایه خدمات به بیماران استان‌های همجوار از جمله همدان، زنجان و گیلان نیز فراهم می‌شود.

هم اکنون ۵۰ تا ۶۰ بیمار سرطانی در استان قزوین که پیش از این برای درمان به استان‌های همجوار از جمله زنجان و تهران مراجعه می‌کردند، اکنون در صف انتظار این دستگاه‌های تخصصی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار