وحیدی گفت: متاسفانه در زمینه بازگشت اتباع خارجی قانون کافی نداریم و باید این قانون تکمیل شود تا مسئله حل شود.

احمد وحیدی، وزیر کشور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به عقیم‌سازی حیوانات خیابانی گفت: دستورات و چارچوب‌های مقرراتی که برای این قانون است جمع‌آوری شد و کار عقیم‌سازی هم برای آن‌ها انجام شد. البته هزینه زیادی دارد و گاهی هم فشار می‌آورد. اما دستورالعمل‌ها صادر شده و خیلی از جا‌ها بهبود پیدا کرده، اما ممکن است تعداد کمی باقی مانده باشد که آن‌ها هم دنبال می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به برنامه‌های دولت برای افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات، گفت: نرخ مشارکت وظیفه همگانی است و برای اولین وظیفه این است که در زمینه‌های مختلف امیدآفرینی اتفاق بیفتد.

وحیدی با اشاره به نقش گروه‌های سیاسی در انتخابات تصریح کرد: گروه‌های سیاسی هم باید در جلب مشارکت مردم تلاش و ظرفیت‌های خود استفاده کنند. این یک کار همگانی است تا بتوانیم مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی درباره آخرین آمار از بازگرداندن اتباع خارجی به کشورهایشان گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی به کشورشان عودت داده شدند، ولی به دلیل اینکه بخشی از آنان باز می‌گردند؛ متاسفانه در این زمینه قانون کافی نداریم و باید این قانون تکمیل شود تا مسئله حل شود.

وحیدی درباره صدور شناسنامه برای اتباع گفت: صدور شناسنامه یعنی دادن تابعیت که ویژگی‌های خاص خودش را دارد و به این سرعت داده نمی‌شود که کار سختی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مردم راضی نیستند به اتباع شناسنامه بدید شما مسئول هم باید به
نظر مردم احترام بزارید .صددرصد
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
دادن شناسنامه به اتباع بیگانه به هر طریق ضربه سخت به یکپارچگی ملت شریف ایران است که طی یک تاریخی پر افتخار کهن بدست آمده است و همچنین خیانت غیر قابل باز گشت است . دولت های فعلی و مجلس مشروعیت لازم برای انجام این خیانت بزرگ را ندارند . خون شهیدان را به باد دادید مردم.ایران را مریض و فقیر کردید وثروتشان را غارت کردید با امریکا همپینان شدید ، زیر بار ننگین برحام امریکایی رفتید باعث ترور دانشمندان برجسته ایران و‌سرداران دلیر سپاه اسلام شدید قرباغ را به ناتو تحویل دادید ، شرق کشور را به اهل سنت سعودی باختید وووو کافی است از آقای دکتر سردار دکتر وحیدی تقاضامندیم در برابر بدخواهان‌مردم‌مقاومت کنند تا شرشان به خودشان باز گرددانشاءالله تعالی . یا حجت ابن الحسن ع عجل علی ظهورک‌.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۸:۰۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
با این روند ورود افغانها بزودی ایران به باریکه ایران تبدیل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
چطوری تمام کشورهای دنیا قانون داره ما نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
خدایا من کارگرم هر جا می رم سر کار ده روز پنج روز ما را بیرون میکنن به جای ما خفقانی میارن به که بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
می توانید یک شبه قانون بیمه را از ۶۰ سال به ۶۵ ویا از ۳۰ سال خدمت به ۳۵ سال انجام بدین ولی در مورد اتباع نمی توانید قانون وضع کنید بگو نمی خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
آنها اراده کرده اند نژاد ایرانی عجم را عوض کنند ونژاد عرب و افغانی جایگزین کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
طبق مصوبه ی شورای امنیت ملی رسوب اتباع بیگانه در کشور ممنوعه،اخراج اتباع بیگانه نیازی به قانون نداره فقط کمی دلسوزی برای وطن می خواد
از پاکستان یاد بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
تا دیروز که میخواستین بهشون شناسنامه بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
گربه و موش و کلاغ رو هم کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
چه به حال روز ایران جان ما آمده !!!!!!!! ما ایرانی ها در اروپا و آمریکا در پارلمانشان مسائل سیاسی اقتصادی دانشگاهی و ...فعال هستیم و از هوش برتر ما بهره می گیرند.

بعضی افغانستانی ها چه آسان از مسکن خوراک آب و تحصیل و کار و درمان رایگان استفاده می کنند . چه فایده دارند از بیکاری جوانان خودمان تا کمبود مسکن آب شرب و... چند وقت دیگر راحت تابعیت می گیرند در انتخابات سیاسی شرکت و هم حق رای بماند که وزیر و وکیل می فرستند.

گفتنه اند شهریار می خواهد استان بشود . بهتر است مدیران رده های اجرایی از همین افغنستانی ها انتخاب شوند و شهر ر را تغییر نام دهند
خدا کند که نرسد هر کدام یک از این اتباع یک افتحاری برای کشور مان می باشند که نمی شود جمع شان کرد
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۴۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
بهتر بگید اراده کافی نداریم وگرنه برای امنیت کشور نگاه بالادستی باید داشت که این در کشور وجود ندارد
آخرین اخبار