آذربایجان شرقی از نظر آمار تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر کشور است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: امسال تعداد کانون‌های جدید راه اندازی شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ برابر و آمار کل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این مدت بیش از ۴ برابر شده است.

شفیعی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۴۴۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان افزود: تعداد این کانون‌ها تا پایان سال به یک هزار و ۴۸۰ باب با عضویت حدود ۷۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی همچنین از راه اندازی ۷۲ کانون فرهنگی هنری تخصصی ویژه خواهران در استان با هدف تقویت و انسجام بخشی به فعالیت این کانون‌ها در موضوع زن و خانواده و گسترش فعالیت بانوان مسجدی خبر داد.

وی توسعه کتابخانه در مساجد را از اولویت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۶۰۰ مسجد استان دارای کنابخانه است که بیش از ۲۵۰ باب از آن‌ها مخزن کتابخانه دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی مسجد محوری و مردم محوری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های مسجدی را سیاست اصلی این ستاد بیان و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود همه امور فرهنگی و هنری در مساجد به مردم سپرده شود و ستاد نقش تسهیل گری ایفا کند.

شفیعی انعقاد ۲۷ تفاهم نامه همکاری با سازمان‌ها و نهادها، برگزاری رویداد همبستگی با کودکان غزه، سلسله جشن‌های کتاب و کتابخوانی با عنوان محراب اندیشه، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی دوره‌های آموزشی متنوع، تکریم هنرمندان مسجدی و انقلابی، جشنواره عکس محرم و اجرای طرح تابستانی برای کودکان و نوجوانان را از مهمترین فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در سال جاری برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.