رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان از اجرای طرح مسجد گردشگری در جهت بهبود برنامه‌های مساجد  این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح مسجد گردشگری در تویسرکانه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسعود عبدالمنافی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به اجرای طرح  مسجد گردشگری گفت: در راستای بهبود بخشی به برنامه‌های کیفی و کمی مساجد طرح «مسجد گردشی» با همکاری اداره اوقاف، تبلیغات اسلامی، سپاه و حوزه علمیه در شهرستان تویسرکان اجرا می شود.

وی ابراز کرد: در راستای اجرای طرح «مسجد گردشی» از ماه گذشته، از ۱۵ مسجد شهرستان بازدید به عمل آمده است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان از یرگزاری نمایشگاه کتابی با چهار هزار عنوان کتاب در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:  این نمایشگاه در 12 هزار نسخه  و از ساعت 8 الی 22 میزبان علاقمندان خواهد بود.

عبدالمنافی در ادامه افزود: کتب ارائه شده در نمایشگاه در موضوعات مختلف دینی، قرآنی، هنری، اجتماعی  است.  

وی  با اشاره به اینکه ۳ انجمن ادبی در سطح شهرستان فعال است اضافه کرد: ۵۴ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد فعال است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ کانون دیگر به مجموعه کانون مساجد شهرستان اضافه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان در ادامه بیان کرد: در ایام مبارک رمضان، شب شعری با مضامین مختلف توسط انجمن های ادبی در سطح مساجد تویسرکان برگزار خواهد شد.

عبدالمنافی با بیان اینکه تویسرکان دارای یک انجمن موسیقی و ۶ گروه تئاتر است ، بیان کرد: این گروه های هنری و تئاتر برای اولین بار در طول شبانه روز و حتی روز‌های تعطیل به دنبال تولید تئاتر‌های فاخر ایرانی و اسلامی است.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مفاهیم و مضامین قرآن تا روخوانی و روان خوانی گفت:  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان در نظر دارد با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جهت توجه و عمل به آموزه‌های قرآن،«کانون‌های قرآن» را تأسیس کند.

انتهای پیام/د.ا

طرح مسجد گردشگری در تویسرکان در حال اجرا است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.