امام جمعه مینو شهر گفت : همه مساجد را بسوی جامع بودن هدایت کنید تا همه نوع تفکر در مساجد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد عادل پور امام جمعه مینو شهر در دیداربا  مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در گفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت : نگاه فرهنگی هنری در مساجد ضروری است و مساجدی موفق هستند که از ظرفیت های فرهنگ و هنر به خوبی بهره ببرند .

وی افزود:ایجاد ارتباط بین مسئولین و مردم و مسئولین با مسئولین یک نیاز در جامعه محسوب می شود و این راه را ادامه دهید .

امام جمعه مینو شهر ادامه داد: به موضوع مساجد نگاه واقع بینانه داشته باشیم و همه مساجد را بسوی جامع بودن هدایت کنید تا همه نوع تفکر در مساجد بیایند .

عادل پور ضمن تقدیر از پیگیری و نوع نگاه خاص به موضوع مساجد توسط مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ،گفت: باید نگاه ها به مساجد بعنوان محلی سیاسی شکل گیرد ولی از سیاست زدگی مساجد جلوگیری شود.

وی افزود: تمامی کارها و فعالیت ها باید برای تعبد در خدمت قرار گیرد و اصل وجود مسجد و هرنوع فعالیت در آن در جهت رسیدن به عبادت فراموش نشود .

امام جمعه مینو شهر گفت : در هدف گذاری ها و سیاستگذاری ها باید اصل فراموش نشود کانون ها را گسترش بدهیم تا هر مسجد یک کانون فرهنگی هنری مستقل داشته باشد .

عادل پور افزود: مینو شهر دارای ۷ مسجد فعال است که ۳ مسجد آن کانون فرهنگی هنری مساجد را راه اندازی کرده اند و امیدواریم با برنامه ریزی‌های جدید بتوانیم تمامی مساجد را دارای کانون فرهنگی هنری کنیم تا مردم از آن‌ها بهره کافی را ببرند.

حمید بحرینی مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به شکل گیری دبیرخانه کانون‌ها از سال ۱۳۷۱ گفت: تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای جلوگیری از تهاجم‌های استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران بود تا تقابل و تاثیر مساجد بعنوان مهمترین پایگاه‌های اسلامی بواسطه کانون‌ها در مقابل دشمنان صورت پذیرد.

وی به رسالتی که مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارند اشاره کرد و افزود: ما ۲ رسالت را در حد توان دنبال می‌کنیم یکی حمایت از مساجدی که کانون در آن‌ها وجود دارد که بعنوان وظیفه ذاتی در برنامه‌ها و رویکرد‌های سالانه، در اجرای برنامه‌های مختلف در کنار آن‌ها خواهیم بود دومین رسالت ما حمایت از مساجدی است که کانون در آن‌ها وجود ندارد و بصورت عام فعالیت دارند سعی می‌کنیم با هم افزایی و هم پوشانی و برنامه ریزی‌های دقیق، گره از مشکلات شهری و مردم برداریم. تا در کنار برنامه‌های کانون‌ها و مساجد نقش مثمر ثمری ایفا نماییم.

رضا مردانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در ابتدای جلسه گزارشی از روند شکل گیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با توجه به تفویض اختیار وزیر متبوع و مجزا شدن این بخش‌های آن از استان ارائه کرد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته اهالی فرهنگ و هنر شهرستان‌های آبادان و خرمشهر سریعتر و با هزینه کمتر زمانی و مالی موارد مورد نیاز خود را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ د

هدایت مساجد بسوی جامع بودن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.