رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شمار پزشکان متخصص در این استان سالانه رو به کاهش است.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به چالش جمعیتی در استان گفت: رشد جمعیتی در گیلان رو به زوال است.

او افزود: باید با اقداماتی نظیر نجات فرزندان سقط به حفظ و صیانت از جمعیت استان گیلان کمک کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جذب اعتبار ۸ میلیارد تومانی در بخش درمان ناباروری زوج‌های نابارور تصریح کرد: باید علاوه بر تخصیص اعتبارات در حوزه جمعیتی، حساس کردن مسئولان در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها بیش از پیش در دستور کار باشد.

آمار بالای سقط جنین در گیلان

دکتر آشوبی به آمار بالای سقط جنین در گیلان اشاره کرد و گفت: در برخی از اوقات، جامعه نسبت به مسائل بسیار کوچک حساس شده و بازخورد‌های آن در فضای مجازی مشاهده می‌شود و اکنون لازم است نسبت به سقط جنین نیز جامعه به ویژه در فضای مجازی واکنش نشان دهد.

او بر ضرورت مشارکت همگانی در پیشگیری از سقط جنین تأکید کرد و افزود: باید در کنار اقدامات ترویجی و تبلیغی، از ظرفیت بی‌نظیر ائمه جمعه و جماعات، خیران و نیکوکاران و همچنین شبکه طیبه بسیج مردمی در نهادینه کردن فرهنگ فرزندآوری و کنترل سقط بهره برد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۰ هزار و ۶۶ تولد زنده در استان طی سال گذشته به وقوع پیوست که باید تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفت تا ضمن افزایش جمعیت، شمار جمعیت زنده از پارسال کمتر نشود.

دکتر آشوبی با اشاره به درگیر شدن بسیاری از بخش‌ها از جمله سلامت و امنیت در پی بحران جمعیتی تصریح کرد: شمار پزشکان متخصص در استان گیلان سالانه رو به کاهش است و حاشیه‌های این بحران در اغلب بخش‌ها از جمله امنیت و سایر بخش‌ها نیز گسترش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.