استاندار گیلان بر ضرورت تقویت خانه‌های بهداشت و نقش آن‌ها در موضوع جوانی جمعیت تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۵ شهریور ماه) در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه سلامت، بر ضرورت توزیع عادلانه امکانات پزشکی در استان تأکید کرد.

او گفت: در برخی از بیمارستان‌های گیلان پزشک متخصص فعال نیست یا در صورت فعالیت، تجربه کافی را ندارند از این رو ضروری است تا توزیع عادلانه انواع رشته‌های پزشکی در مناطق مختلف مورد توجه باشد.

به گفته استاندار گیلان، نیرو‌های متخصص و باتجربه و سایر امکانات نباید تنها در رشت متمرکز شود و مسئولان مربوطه به موضوع تمرکززدایی توجه کنند.

عباسی همچنین بر ضرورت تقویت خانه‌های بهداشت و نقش مهم آن‌ها در موضوع جوانی جمعیت تأکید کرد و افزود: همه امکانات گیلان باید برای موضوع جمعیت جوانی و پرداختن به این مهم بسیج شوند و این آمادگی در استان وجود دارد.

او تصریح کرد: بیمارستان جنرال نیاز گیلان است که بعد از هفته دولت با تشکیل جلسه شورای سلامت باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

استاندار با یادآوری دوران تلخ شیوع کرونا و پاسداشت یاد و فعالیت پزشکان و کادر درمانی که در این راه جان خود را از دست دادند، گفت: پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زحمات زیادی در دوران کرونا متحمل شدند که قدردان همه آنان هستیم.

تجلیل از پزشکان و داروسازان گیلان

در پایان این مراسم از جمعی از پزشکان و داروسازان استان گیلان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.