رفسنجان آماده ذخیره‌سازی مرغ زمستانه

فرماندار ویژه رفسنجان گفت: بیش از ۱۶۰ واحد پرورش مرغ در این شهرستان وجود دارد که تدابیر لازم برای ذخیره سازی مرغ در دستور کار است.

 حسین رضایی با اشارا به اینکه به طور میانگین ماهیانه ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های رفسنجان انجام می‌شود گفت: جلساتی پیرامون ساماندهی مرغداری‌های شهرستان رفسنجان از لحاظ احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی و نیز ذخیره‌سازی مرغ برگزار شده است.

وی اظهار کرد: مهر ماه و آبان ماه امسال به ترتیب بیش از ۶۱۷ هزار تن و ۷۱۶ هزار تن قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شد.

رضایی افزود: رفسنجان هم نیاز شهرستان را در حوزه مرغ تامین می‌کند و به خودکفایی رسیده هم اینکه مازاد تولید را به شهرستان‌های مجاور ارسال می‌کند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد:، اما با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل سرما و زمستان هستیم و امکان شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا بین طیور وجود دارد که تدابیر لازم اندیشیده می‌شود تا کمترین تلفات را داشته باشیم و به حوزه تامین مرغ شهرستان خللی وارد نشود.

رضایی بیان کرد: برای ذخیره‌سازی مرغ برای مصرف زمستان نیز با تعاونی‌های مرغداری‌های شهرستان رایزنی شده تا در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام دهند تا با کمبود مرغ مواجه نباشیم.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های این امر از جمله دو تعاونی مرغداری در شهرستان و سردخانه‌های موجود تصریح کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح انجام می‌شود تا نیاز مردم را به نحو شایسته‌ای برآورده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.