تلاش پلیس راه کرمان برای ایمن سازی موتورسیکلت‌ها

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از اجرای یک اقدام ابتکاری برای ایمن سازی و رفع نقص موتورسیکلت‌ها با معرفی به واحد‌های تعمیرگاهی خبر داد.

سرهنگ علی رضایی گفت: بنا به بررسی‌ها، بیشتر افراد آسیب دیده طی حوادث رانندگی در راه‌های روستایی، راکبین موتورسیکلت (به دلیل نداشتن سیستم روشنایی مناسب و استفاده نکردن از کلاه ایمنی) بوده اند؛ چراکه این افراد با کوچکترین ضربه‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی افزود: بر همین اساس ضمن جلسات متعدد با دهیاران و بخشداران، طرح ایمن سازی موتورسیکلت‌های فاقد سیستم روشنایی را برای افرادی که تنها وسیله نقلیه آنان موتورسیکلت است اجرا و این افراد به تعمیرگاه‌هایی مشخص معرفی شدند تا به صورت رایگان رفع نقص شوند و در ادامه یک دوره کوتاه مدت آموزشی را هم از سوی کارشناسان پلیس راه دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان تصریح کرد: بحمدالله در این طرح بیش از ۴۵۰ موتورسیکلت رفع نقص شدند و این کار تاثیر زیادی در کاهش حوادث رانندگی برای موتورسیکلت سواران دارد و امیدواریم خود افراد با جدیت به فکر سلامتی و حفظ جان خود و دیگران باشند و هیچ گاه برای رفع نقص‌های حتی جزئی وسایل نقلیه خود سهل انگاری نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.