محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم تحویل اولین سری خودرو کراس اور DL۵ پارس خودرو به مشتریان، با بیان اینکه گروه سایپا در ۲۳ ماه اخیر برنامه جامعی تدوین کرده است که مسائل زیست محیطی و گسترش پلتفرمهای برقی در آن جایگاه ویژهای دارند، گفت: با عرضه محصولات به روز و کیفی و ارایه خدمات پس از فروش مناسب، سعی داریم اعتماد مشتریان را به نحو مطلوب، پاسخگو باشیم.
او با تاکید بر اینکه در راستای کنترل بازار، ارتقای محصولات جاری و به خصوص افزایش رقابتپذیری، واردات و مونتاژ خودروهای وارداتی در دستور کار قرار گرفت، اذعان داشت: در فاز نخست، خودرو DL۵ به صورت تمام وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و در فاز دوم، قرار است خودروی یاد شده همراه با داخلیسازی، مونتاژ و به بازار عرضه شود. بر این اساس اولین قطعات آن در حال ورود به ایران است و خطوط تولید این محصول در شرکت پارس خودرو در حال آمادهسازی است.
او با اشاره به اینکه گروه خودروسازی سایپا، همکاری و شراکت قدیمی خود با شرکت خوشنام چین به نام چانگان را دوباره آغاز کرده است، گفت: تولید تیپهای مختلف چانگان در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است، بدین جهت خودرو CS۵۵ پلاس در سایپا، چانگان CS۳۵ پلاس در شرکت پارس خودرو و CS۱۵ نیز در یکی از شرکتهای بن رو یا کاشان تولید و عرضه خواهد شد.
تیموری با اشاره به تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبرید برای شهرهای بزرگ که آلایندگی دارند، خواهد بود، گفت: ضمن آنکه تولید خودروهای برقی در دستور کار سایپا قرار گرفته، نمونههای جدید خودروهای برقی وارد ایران شده است. بدین جهت خودروهای تمام برقی برای سیستم حمل و نقل عمومی و به عنوان تاکسی (تحویل سازمان تاکسیرانی) عرضه خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: برای خودروی جدید آریا (هیبرید برقی و تمام برقی) در حال انجام استانداردهای نهایی هستیم و امیدواریم اوایل تابستان سال آینده تولید انبوه این خودرو انجام شود.
درد بی درمان علاجش آتش است ...؟....
فقط واردات .اونم از عراق
.تا بینم کی تارا دنا ووووو.ووسوار نیشه .
لطفا با جان مال مردم بازی نکنید .
ازونور هی تکنولوژی خودرو در جهان بروز میشه و اینحا همین شش هفت ماشین گازی میشن برقی میشن و اسم و چراغ عوض میشه
موتور هم که کلا یه تا است پراید ef7 و tu5 و انواع کارها روشون انجام میشه
بعد این نوتور روش استاندارد برقی نیست
اگه مثل گازی کردن یه کپسول پشت صندوق سوار کردن یه باطری یه جاییجا بدن پروژه شکست خورده است
خودرویی که 20 ساله در ایران داره مونتاژ ميشه تازه یکی دو ساله استاندارد های 85 گانه رو پاس میکنه البته به روی کاغذ بخاطر همین استاندارد بهانه افزایش قیمت داشتند بعد خودروی برقی یک ساله به استانداردهای واقعی تولید ( شما بخوان مونتاژ) شود؟
سازمان امور مالیاتی کشور موظف است در صورت عدم رعایت این ماده قانونی، در قالب بودجه سنواتی، مالیاتی برابر 20 درصد تعهد انجامنشده را از بانکها و مؤسسات اعتباری مستنکف، اخذ و به خزانهداری کل کشور واریز کند و بر اساس این قانون این مبلغ به حساب صندوق ملی مسکن واریز میشود.
بر همین اساس نیز طبق اظهارات اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی، جریمه 26 هزار میلیارد تومانی بانکهای متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن لحاظ گردیده است !