آیت الله اعرافی گفت: طوفان الاقصی همه برنامه‌های آمریکا در منطقه را نقش بر آب کرد.

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه میبد و حوادث بزرگ منطقه‌ای و بین المللی را از نتایج طوفان الاقصی عنوان کرد و گفت: هر چند داستان غزه فوق العاده راهبردی، مهم، دردناک و بسیار اثرگذار بود، اما دستاورد‌های بزرگ و نتایج مهمی داشت که به سود فلسطین، محور مقاومت و منطقه است.

او طوفان الاقصی را سبب نقش بر آب شدن نقشه‌های نظم نوین جهانی خواند و افزود: طوفان الاقصی ضربه کاری به این نقشه شیطانی خاورمیانه جدید و نظم نوین جهانی از زمان کلینتون و بوش‌ها و رؤسای جمهور آمریکا بود.

امام جمعه میبد با اشاره به ده‌ها برنامه آمریکا برای تحقق خاورمیانه جدید تصریح کرد: عملیات ۱۱ سپتامبر و حمله به افغانستان و عراق با هدف نفوذ صهیونیست‌ها در عمق خاورمیانه و غرب آسیا بود تا محور مقاومت را سرکوب کنند، اما طوفان الاقصی این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

او اثبات ضربه پذیری رژیم صهیونیستی در برابر امت اسلامی و محور مقاومت را دومین دستاورد طوفان الاقصی برشمرد و اظهار داشت: محور مقاومت در غزه، حماس و گروه‌های قسام و مجموعه این‌ها جریان کوچکی هستند که توانستند کاخ شیشه‌ای صهیونیست‌ها و غرور امنیتی و نظامی آن‌ها را درهم بشکنند.

اعرافی ضربه خوردن طرح عادی سازی روابط کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی را هم دیگر دستاورد عنوان کرد و ادامه داد: تلاش کشور‌هایی نظیر بحرین و مصر برای عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها ناشی از ضعف دولت و مزدوران جهان اسلام بود.

او از رویش مقاومت در تراز بالاتر هم دستاورد طوفان الاقصی خواند و گفت: با عملیات طوفان الاقصی همبستگی جدید را از عراق تا یمن در نقاط مختلف جهان اسلام و آرایش نوینی را در محور مقاومت شاهد هستیم که جبهه و هسته‌های مقاومت در کنار هم قرار گرفتند و شاهد شکل گیری جبهه مستضعفان بودیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور پنجمین دستاورد را آشکار شدن باطن خبیث صهیونیست‌ها و مستکبران توصیف کرد و اظهار داشت: ضعف نهاد‌های بین المللی دولت‌های اسلامی و خیانت برخی از دولت‌ها و جریان‌ها در حوادث طوفان الاقصی مشخص شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.