رهبر انقلاب با درک درست از اهداف عظیم اسلام، زمینه ارتباط با جوانان حقیقت‌خواه در سطح جهان را فراهم کردند و جوانان بلژیک هم با قدرشناسی از این نگاه فاخر، ادامه ارتباط و تقویت این نوع گفتمان جهانی را خواستار شدند.  

مهدی امیدی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در یادداشتی با این عنوان نوشت: چند روز پیش نامه‌ای از سوی جوانان بلژیک در پاسخ به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا مبنی بر حمایت از حرکت حق‌طلبانه و ظلم‌ستیزانه آنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، مرقوم شد. نامه جوانان بلژیک به رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد: 

۱- جهانی شدن یک مسیر تک‌خطی نیست که فقط به نفع غرب تمام شود. امواج جهانی شدن و بازتاب رفتار‌های استعماری غرب، تمدن غربی را هم با چالش‌های جدی مواجه کرده و مشروعیت آن را زیر سوال برده و خواهد برد.  

۲- مسائل جهانی اگر چه باید با همکاری‌های گسترده جهانی همراه شود، اما در صورت ضعف دولت‌ها این مسائل را می‌توان از طریق دیپلماسی عمومی فعال به کمک ملت‌ها تعقیب کرد.

۳- جوانان مهم‌ترین عناصر تحول در عرصه‌های مختلف اجتماعی و حل معضلات جهانی هستند. اکسیر جوانی در صورتی که با روحیه انقلابی جمع شود می‌تواند موانع بزرگ را از سر راه بردارد.

۴- حقیقت‌جویی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مسائل مورد توجه قشر جوان است. فهم صحیح خواست فطری جوانان و درک گفتمان حق‌طلبانه آنان بهترین راه ارتباط‌گیری موثر با آنان است.

۵- طرف درست تاریخ آنجاست که این ۳ مقوله یعنی حقیقت‌جویی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در آن اهمیت محوری دارد و اسلام نیز همواره پیروان خود را به این سوی تاریخ فرامی‌خواند.  

۶- رهبر معظم انقلاب با درک درست از اهداف عظیم اسلام، زمینه ارتباط با جوانان حقیقت‌خواه، عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز در سطح جهان را فراهم کردند و جوانان بلژیک هم با قدرشناسی از این نگاه فاخر و ارزشمند ادامه ارتباط و تقویت این نوع گفتمان جهانی را خواستار شدند.  

۷- مناسب است جوانان ایرانی نیز با تأسی از رهبر معظم انقلاب پرچمدار گفتمان حق‌جویی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی در سطح جهان باشند و برای مقابله با چالش‌های پیچیده و حل معضلات عمده جهانی ارتباط گفتمانی مستحکمی با جوانان انقلابی در سراسر جهان برقرار کنند. تقویت این گفتمان در سطح جهانی می‌تواند زمینه‌ساز فشار افکار عمومی بر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی شده و بتدریج آنها را به اصلاح رویه‌ها، ساختار‌ها و رفتار‌های سلطه‌جویانه و ظالمانه وادار کند.

منبع: وطن امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار