مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: کارشناسان این اداره کل در سال جاری نسبت به بررسی و پایش ۲ هزار و ۱۱۸ سیلندر اکسیژن مستقر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اقدام کردند.

مهدی قهرمانی مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طرح جامع پایش "گاز اکسیژن طبی و سیلندرهای حاوی آن" در استان با توجه به اهمیت ویژه گاز اکسیژن طبی از حیث درمانی برای معالجه بیماران و ریسک های ایمنی نگهداری آن در سیلندرهای تحت فشار اجرا شد.

وی گفت: این طرح از مرداد سال جاری و با ابلاغ از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، آغاز شده بود و با بازرسی از ۱۴ بیمارستان، ۱۷ درمانگاه دولتی و خصوصی و خانه های بهداشت استان به پایان رسید.

این مسوول ادامه داد: این طرح با هدف احصای تامین کنندگان و پایش کیفیت گاز اکسیژن طبی در مراکز عرضه یا شارژ سیلندر، بازرسی و پایش کیفیت گاز اکسیژن طبی و سیلندرهای حاوی گاز اکسیژن مورد استفاده در مراکز بهداشتی - درمانی با همکاری اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مدیریت درمان تامین اجتماعی و بخش خصوصی انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این فرآورده از حیث درمانی برای معالجه بیماران، بهتر است مسوولین مراکز درمانی و بیمارستان ها، این محصول را از مراکز تولید و عرضه دارای علامت استاندارد تهیه و نسبت به آزمون دوره ای سیلندرها اقدام کنند.

وی یادآور شد: هم استانی ها می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت استاندارد کالاها اطمینان حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.