وزیر خارجه مالت از ارائه پیشنویس قطعنامه این کشور به شورای امنیت درباره جنگ غزه خبر داد.

گرچه ۳۸ روز از جنگ خونین رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین می‌گذرد، اما تاکنون شورای امنیت سازمان ملل به دلیل فشار‌های آمریکا موفق به صدور قطعنامه برای استقرار آتش بس نشده است. این در حالی است که با ادامه یافت محاصره غزه و تشدید عملیات زمینی تل آویو، انتظار می‌رود شمار تلفات انسانی این جنگ افزایش یابد. 

به گزارش الجزیره، یان بورگ، وزیر خارجه مالت امروز (چهارشنبه) از پیشنویس طرح این کشور درباره جنگ غزه خبر داد. 

یان بورگ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: پیشنویس طرح ما درباره غزه هم اینک در حالت آبی قرار داد. (حالت آبی یعنی این پیشنویس فرم نهایی خود را پیش از ارائه به منظور رای گیری کسب کرده است).

وی خاطر نشان کرد: طی هفته گذشته هیات مالت در سازمان ملل به طور خستگی ناپذیر بر روی پیشنویس یک قطعنامه بشردوستانه برای کودکان غزه کار کرده است.

پیشنویس طرح مالت شامل درخواست به منظور افزایش توقف‌های بشردوستانه در جنگ غزه می‌شود و در آن به طور ویژه تاکید شده است از کودکان در حملات نظامی محافظت شود. قرار است این طرح ساعت ۱۵ به وقت نیویورک در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد. 

تاکنون جزئیات بیشتری از این پیشنویس منتشر نشده است. پیش‌تر آمریکا به دلیل آنچه عدم محکومیت حماس در قطعنامه‌های پیشین، آن‌ها را وتو کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار