سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی کرمان از عدم تایید فنی تعدادی از آسانسورهای برج اول کرمان خبر داد.

حمید عباسی در نشست با خبرنگاران گفت: پنج آسانسور برج اول هنوز تایید استاندارد را دریافت نکرده اند ولی درحال فعالیت بوده و هر زمان می‌توانند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

وی به فعالیت شرکت های بدون مجوز در عرصه خدمات آسانسور و پله برقی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: صلاحیت یکی از شرکت های درحال کار  در سال ۹۹ به دلیل تخلفاتی که انجام داده بود در مرکز ملی تایید صلاحیت تایید نشد، اما اداره کل استاندارد سه ماه در برابر اعلام این مورد مقاومت کرد، با وجود تخلفات با این شرکت مماشات شد و به دستگاه قضا معرفی نشد.

وی تاکید کرد: این شرکت بدون مجوز تاکنون بیش از ۲ هزار بازرسی از آسانسور‌ها انجام داده و ۵۲ گواهی نامه فاقد اصالت توسط این شرکت صادر کرده است.

عباسی افزود: آمار حوادث آسانسور در کرمان زیاد است لذا مردم باید بدانند تجهیزات مورد نیاز آسانسور‌ها را از شرکت‌های دارای مجوز تهیه کنند.

سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی کرمان بیان کرد: افراد برای اطلاع از وضعیت آسانسور‌ها می‌توانند شناسه ایمنی نصب شده در کابین آسانسور را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا از آخرین وضعیت تاییدیه ایمنی آسانسور مطلع شوند.

عباسی : از سال۹۷  استانداردسازی آسانسور‌ها نظم بیشتری پیدا کرد به طوری که حدود ۹۰ درصد شکایات مردمی در این بخش طی سال گذشته نیز کاهش داشته است.

عباسی به تشکیل هیات صلح طی سال ۱۴۰۰ در اتحادیه آسانسور اشاره کرد و گفت: انجام این مهم و عضویت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یکی از دستاورد‌های این اتحادیه است.

برچسب ها: آسانسور ، تایید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار