وزير علوم گفت: علوم انسانی اسلامی بايد در دنیا سرمشق نویس باشد.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی بیان کرد: سلامت روحی و روانی را رشته‌های علوم انسانی اسلامی ما محقق می‌کنند؛ بنابراین نباید تنها به رشته‌های علوم تجربی توجه کنیم، بلکه علوم انسانی هم باید اهمیت پیدا کند.  

او گفت: اینکه در کشور ما شرایطی ایجاد شده که توزیع متوازن استعداد‌ها را نداریم  و این یک مسئله جدی است. در کشور‌های پیشرفته سعی می‌کنند نیرو‌ها را به سمت رشته‌های انسانی هدایت کنند. رشته انسانی توانایی راهبری دارد.

وزیر علوم با تاکید بر اهمیت علوم انسانی و تلاش در راستای ترویج و به کارگیری آن در سطح ملی و بین‌المللی گفت: ما دست نیاز به سمت دانشمندان کشور دراز می‌کنیم تا کمک کنند در این راستا گام برداریم وگرنه آثار ناشی از بی توجهی به علوم انسانی در طولانی مدت به نفع انسان و جامعه نخواهد بود.

زلفی گل مطرح کرد: رشته‌های علوم انسانی هستند که پویش، پالایش و پیرایش فرهنگی یک جامعه را رقم می‌زنند و بزرگترین سرمایه هر کشوری فرهنگ جامعه و آرمان‌های یک جامعه است. فرهنگ با نوع رفتار و گفتار یک جامعه مرتبط است.  اگر می‌خواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که فقط از  بیرون کنترل نشود باید به علوم انسانی توجه شود.

او تاکید کرد: علوم انسانی اسلامی بايد در دنیا سرمشق نویس باشد، همیشه نباید ما مشق بنویسیم، می‌توانیم نکات و مطالب جدیدی خلق کنیم.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که کنگره انجام داده و باید آن را تقویت کند، ایجاد ارتباط بین دانشمندان علوم انسانی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است. سعی کردیم نظام‌مند به این موضوع توجه کنیم.

زلفی گل یادآوری کرد: در بدو ورود ما به وزارت علوم، مرکز پژوهش‌های علوم انسانی تشکیل شد.

او ضمن بیان اینکه قوانین و مقررات هستند که یک جامعه را در مسیر درست قرار می‌دهند و فرهنگ ایجاد می‌کنند، درمورد پایان‌نامه‌ها گفت: لازم است پایان نامه‌ها چاره‌ساز شوند، به این منظور، دانشجویان در انتهای پایان نامه خود به راهکار بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
بیشترین میزان دانشجو و بیشترین میزان استخدام مال رشته های مدیریت و حسابداری و روانشناسیه همشون هم انسانی هستن چرا مشکلاتی از کشور نمیتونن حل بکنن ؟؟؟؟