معاون عمرانی استاندار سمنان برآورد نهایی خسارت سیل در شرق این استان را ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: سیل در بخش‌های زیرساختی، کشاورزی، دامداری روستایی، آب و فاضلاب و واحدهای مسکونی خساراتی وارد کرده است که بیشترین آن در بخش کشاورزی و دامداری‌ها با ۲۳۸ میلیارد تومان است.

وی افزود : خسارت بخش جاده‌های بین روستایی و ابنیه ۱۴۵ میلیارد تومان ، مدارس ۵ و نیم میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، منابع طبیعی ۲۵ میلیارد تومان و شهر رضوان ۲۵ میلیارد تومان است.

به گفته وی ، بر اثر جاری شدن سیلاب ۴۵۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیر شدند و ۷۶ واحد نیز تخریب شده اند که باید بازسازی شوند.

معاون عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه بر اثر سیلاب ۷ روستا مشکل آبرسانی داشتند گفت تاکنون مشکل آب در ۵ روستا رفع شده و دو روستای دیگر هم به زودی برطرف می‌شود و در این مدت به این دو روستا با تانکر آبرسانی خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه ۳ مدرسه در کالپوش به علت جاری شدن سیلاب آسیب دیده‌اند گفت: کار پاکسازی دو مدرسه انجام شده تا شنبه دانش آموزان به سر کلاس‌ها بازگردند .

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه کار پاکسازی آثار سیل از روستاها پایان یافته است خاطرنشان کرد شهرداری شاهرود معین پاکسازی آثار سیل از شهر رضوان است و این عملیات ادامه دارد.

معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین با اشاره به اینکه بانوی مفقود شده در سیلاب کالپوش هنوز پیدا نشده است گفت: عملیات جستجو فردا با روشن شدن هوا ادامه خواهد یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
متخصصان آب و خاک بجای هوشمندسازی بهتر نیست فکری برای سیل و کم آبی کنند؟
آخرین اخبار