تعداد کارخانه‌های صنایع معدنی جنوب کرمان را به ۱۰۰ کارخانه خواهیم رساند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از افزایش کارخانه‌های صنایع معدنی این منطقه به ۱۰۰ کارخانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مسلم مروجی فرد در حاشیه بهره‌برداری از معدن تیتانیوم کهنوج با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور به جنوب کرمان، گفت: بهره برداری از معدن تیتانیوم کهنوج، کار بزرگ و عظیمی است که در جنوب کرمان انجام شد که تاثیر مستقیمی در اقتصاد، اشتغال، تولید، فرهنگ و... منطقه که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور در جنوب کرمان است؛ دارد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیر صمت، ایمیدرو، استاندار کرمان، نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار کهنوج اظهار داشت: با بهره برداری از معدن تیتانیوم کهنوج، جنوب کرمان توسعه را در حوزه معادن و صنایع معدنی تجربه می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: راهبرد مهمی که توسط استاندار محترم کرمان برای حوزه معادن جنوب استان و در جهت تسریع در توسعه و پیشرفت این منطقه تعریف شده است؛ شامل اکتشاف، تامین زیرساخت و آموزش است که ایمیدرو در هر سه مقوله پیشرو می‌باشد.

وی با بیان اینکه با وجود معادن متنوعی که در جنوب کرمان وجود دارد، اما نبود زیر ساخت‌هایی مانند آب، برق، جاده و فقدان نیروی ماهر و آموزش دیده مانند سدی در مقابل فعالیت معادن منطقه قرار داشت، افزود: با پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت صمت، با تامین هزینه خط انتقال برق به ساردوئیه و رمشک، تامین هزینه احداث پل اسفندقه و جاده مطاع، از طریق ایمیدرو گام‌های موثری در زمینه توسعه و فعال نمودن معادن و افزایش صنایع معدنی جنوب کرمان برداشته شد.

مروجی فرد بابیان اینکه فعال نمودن معادن کوچک مقیاس و احداث صنایع معدنی متعدد و متنوع در جنوب کرمان به یک برند و الگو در کشور تبدیل شده است، گفت در جنوب کرمان ۵۵ کارخانه صنایع معدنی کوچک مقیاس احداث شده است که با تامین زیرساخت‌های یاد شده توسط ایمیدرو، این آمار را در آینده‌ای نزدیک به ۱۰۰ کارخانه صنایع معدنی کوچک مقیاس خواهیم رساند.

وی با اشاره به آغاز به کار معدن تیتانیوم گفت با بهره برداری از این معدن و اتمام کارخانه تیتانیوم کهنوج، برای تعداد زیادی از جوانان منطقه اشتغال زایی خواهد شد که تاثیر مهمی در اقتصاد و ابعاد مختلف جامعه خواهد گذاشت.

برچسب ها: معدن ، تیتانیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.