مدیرعامل آبفای زابل با توجه به مشکل پیش آمده، بیان کرد: علت ریزش محدوده خیابان شهیدرجایی زابل به علت فرسودگی شبکه فاضلاب است که از رده خارج شده است .

امید حسینی گفت:  جوی‌های آب‌های سطحی که شهرداری باید پیگیری کند منجر به فرسودگی و کاهش عمرمفید شبکه شده است و در مقطع قبل از این خیابان به صورت بای‌پس از خیابان و پمپی که طراحی کردیم گذاشتیم قسمتی را از مدار خارج کردیم ولی در طول زمان همان شبکه قدیمی از بعضی نقاط ریزش می‌کند.

وی افزود: این خط انتقال از نوع آزبست است و زمان زیادی از لوله‌گذاری آنها می‌گذرد و بخش عمده‌ای از سطح شهر دچار این مشکل است و بیشتر لوله‌های فاضلاب از بین رفته است که باید مجددا لوله‌گذاری شود چرا که ممکن است در بقیه خیابان‌های شهر هم این فاجعه به بحران تبدیل شود و باید نسبت به تامین اعتبار آن و اصلاح شبکه اقدام صورت گیرد.

وی تاکید کرد: این قسمت هم در برنامه اصلاح شبکه فاضلاب زابل به صورت کامل قرار دارد حتی اسنادش هم تهیه شده و جزو خیابان‌هایی است که از محدوده‌های فوق اضطراری شهر زابل برای امسال با تخصیص اعتبار در حال انجام به صورت اضطراری رفع گردد.

مدیرعامل آبفا زابل ادامه داد: فاضلاب زابل فرسوده و دارای قدمتی بیش از ۲۵ سال است و متاسفانه در آن از لوله آزبست که خاصیت خورندگی دارد استفاده شده است و در دراز مدت موجب ریزش‌های مختلف و انسداد شبکه فاضلاب شده به طوری که در حال حاضر فاضلاب شهر زابل به نقطه بحرانی رسیده و با توجه به پیگیری‌ها نسبت به تخصیص اعتبار و ابلاغ آن امیدوار هستیم این محدوده و چند محدوده دیگر تا پایان سال اصلاح شبکه صورت گیرد.

حسینی تصریح کرد: کل فضای شبکه فاضلاب شهرستان زابل ۲۴۶ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی است که
از نقاط بحرانی طی سه سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ متر اصلاح شده و در اسناد مناقصه جدید مقدار سه هزار و ۴۰۰ متر جهت اصلاح تا پایان سال برنامه ریزی شده است.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار