سشوار، راه‌حل جانسون برای درمان کرونا

یک مقام سابق انگلیسی فاش کرد که نخست‌وزیر سابق انگلیس قصد داشت با سشوار همه‌گیری کرونا را درمان کند.

به گفته دومینیک کامینگز، بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس از سر کریس ویتی و سر پاتریک والنس از دانشمندان این کشور در زمان همه گیری کرونا پرسید که آیا می‌توان کووید را با دمیدن یک «سشوار مخصوص» در بینی از بین برد.

براساس گزارش گاردین، مشاور ارشد سیاسی سابق جانسون این لحظه را به عنوان لحظه خجالت‌آور توصیف و اعلام کرد نخست وزیر سابق ویدئویی را در یوتیوب منتشر کرد که نشان می‌داد مردی از دستگاهی برای این منظور استفاده می‌کند.

کامینگز گفت جانسون همچنین از او خواسته بود که یک «گربه مرده» پیدا کند تا همه‌گیری ویروس کرونا را از صفحه اول روزنامه‌ها حذف کند، زیرا او از آن «بیمار» شده بود. «گربه مرده» به یک استراتژی برای مداخله سیاسی از طریق انتشار ادعا‌های قابل توجه به منظور منحرف کردن توجه از یک داستان ناخواسته اشاره دارد.

کامینگز همچنین این ادعا را تکرار کرد که جانسون در حالی که در فوریه ۲۰۲۰ در تعطیلات دو هفته‌ای به سر می‌برد، به جای بیماری همه‌گیر، روی بیوگرافی ویلیام شکسپیر کار می‌کرد.

این مقام سابق انگلیس به گروه تحقیقات کووید گفت که چگونه «سیستم ناکارآمد» نتوانست با بحران مقابله کند، زیرا جانسون همه‌گیری را کم اهمیت جلوه داد.

کامینگز گفت که گروه‌های آسیب‌پذیر مانند اقلیت‌های قومی و قربانیان آزار خانگی در طول ملاحظات قرنطینه «به‌طور وحشتناکی نادیده گرفته شدند». او گفت «یکی از وحشتناک‌ترین چیزها» فقدان یک طرح محافظ در مارس ۲۰۲۰ بود.

در همین حال هوگو کیت کی سی وکیل این تحقیق، به مشاور سابق جانسون گفت که او «زنان را تحقیر کرده است»، اما کامینگز پاسخ داد: «نه، این درست نیست. من زن ستیز نبودم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سشوار واسه موهاش میخواسته چون خیلی بدجوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
با سشوار نه ولی با بخاری برقی و گازی میشه ویروسهای تو محیط رو سوزوند
آخرین اخبار