مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت:امسال ۱۰ مورد موقوفه در این استان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه وقف‌های ثبت شده کهگیلویه و بویراحمد امسال بیشتر با نیت ساخت مسجد و حسینیه انجام گرفته است تاکید کرد: امسال ۲ قطعه زمین در روستا‌های تنگ تامرادی و بلکو در شهرستان بویراحمد برای احداث زمین وقف شد.
 
وی تاکید کرد: همچنین شهربانو امیانپور بانوی ساکن شهرستان باشت ملک هشت میلیارد ریالی خود را وقف کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:این بانوی نیکوکار یک قطعه زمین ۳۰۰ متر مربعی با موقعیت تجاری را برای انجام اقدام‌های خیرخواهانه وقف کرد.
 
وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال از محل درآمد‌های موقوفات استان بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی، بهداشتی و نوشت افزار به نیازمندان استان اهدا شد.
 
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی تاکید کرد: تاکنون هزار و ۴۰۰ مورد وقف در استان ثبت شده که ۵۹ مورد از این تعداد منفعتی و دارای درآمد است.
 
وی ابراز کرد: حدود نیمی از وقف‌های درآمدزایی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به میزان درآمد عنوان کرد: موقوفه محمد حسین طاهری در میدان هفت تیر شهر یاسوج بیشترین درآمد را در میان موقوفات استان دارد.
 
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: موقوفه معین تجار بوشهر بزرگترین موقوفه استان از نقطه نظر وسعت است.
 
وی اضافه کرد: این موقوفه در شهرستان‌های بویراحمد و ممسنی و بخش کهگیلویه و بویراحمد آن در روستا‌های کوشک و سرگچینه واقع شده است.
 
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی تاکید کرد: این موقوفه که یک زمین زراعی است سال‌های متوالی در انتظار همکاری متولیان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق نیت واقف و اعطای مجوز است.
 
وی تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد دارای رتبه ۲۹ کشور در آمار موقوفه هاست که وضعیت مطلوبی نیست.
 
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی افزود: برای استان موقوفه به منظور ترویج قرآن کریم، اسکان جوانان بی بضاعت و برای ازدواج جوانان بی بضاعت نیاز است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.