سوریه: تداوم جنایات رژیم اسرائیل نشان دهنده شکست آن است

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد تداوم تجاوزات جنایتکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده شکست این رژیم است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری سوریه «سانا»؛ وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: استمرار رژیم اشغالگر اسرائیل در حملات جنایتکارانه خود، شاهد دیگری بر شکست این رژیم و جنون فزاینده‌ای است که در نتیجه استواری سوریه در مقابل همه تلاش‌ها برای تضعیف و انحراف آن از رویکرد حمایت از مردم فلسطین برای آزادی سرزمینشان احساس می‌کند.

این وزارتخانه که دیروز در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن را سانا دریافت کرد، اعلام کرد: برای سومین بار متوالی و ظرف حدود یک هفته، در ساعت ۵:۲۵ صبح امروز (دیروز) یکشنبه ۲۲ اکتبر، رژیم غاصب صهیونیستی حمله موشکی از سمت دریای مدیترانه و جولان اشغالی سوریه انجام داد و دو فرودگاه بین المللی دمشق و حلب را را هدف قرار داد که به شهادت یک کارگر غیرنظامی در فرودگاه دمشق، مجروح شدن یک نفر دیگر و وارد شدن آسیب به باند‌های دو فرودگاه منجر شد و باعث از کار افتادن مجدد آن‌ها شد. این دو باند در پی تجاوزات قبلی آسیب دیده و تعمیر شده بود و تردد هوایی مسافربری در این دو فرودگاه از سر گرفته شده بود، اما بار دیگر از کار افتاد.

این وزارتخانه افزود: پافشاری اسرائیل در حملات جنایتکارانه خود گواه دیگری بر شکست این رژیم و هیستری فزاینده‌ای است که در نتیجه استواری سوریه در مقابل همه تلاش‌های اسرائیل و نیرو‌های تروریستی برای تضعیف این رژیم و منحرف کردن آن، از رویکرد خود حمایت از مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمینشان و همچنین اصرار سوریه در مورد حق خود برای بازگرداندن جولان اشغالی سوریه احساس می‌کند. 

وزارت امور خارجه ادامه داد: حامیان اسرائیل در روز‌های گذشته بار دیگر ثابت کردند که قوانین بین المللی و منشور‌های آن برای آن‌ها چیزی جز ابزاری نیست که برای دستیابی به نقشه‌های استعمارگرانه خود از آن بهره می‌برند و هر طور که می‌خواهند برای هدف قرار دادن هر کشوری به بهانه‌های واهی به کار می‌گیرند. آن‌ها همچنین از این ابزار به عنوان وسیله‌ای برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی و جنایات ضد بشریت که مقامات رژیم اشغالگر از چندین دهه تاکنون مرتکب شده و می‌شوند، استفاده می‌کنند.

این وزارتخانه در پایان بیانه اظهار داشت: جمهوری عربی سوریه نسبت به عواقب ادامه این حملات و اقدامات ناقض قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی هشدار می‌دهد اقداماتی که منطقه را در شرایط پیچیده تری از خشونت فرو می‌برد که مهار آن دشوار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار