مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: برای ۲۱ وسیله بازی در شهربازی‌های بیرجند استاندارد اخذ شده است.

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: در سطح استان ۳۷۰ بازرسی از سطح شهربازی‌های استان صورت گرفته و در این زمینه تمام وسایل بازی در ۲۶ بوستان بیرجند شناسایی شده و در شهر‌های بازی از ۴۷ وسیله ۲۱ مورد را مجبور به اخذ استاندار کردیم.

او افزود: همچنین ۲۵۸ وسیله بازی در بیرجند شناسایی شده که هیچ کدام استاندارد نداشت و در حال رایزنی با شهرداری بیرجند برای استانداردسازی آن هستیم.

دستورانی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های کاری اداره کل استاندارد کنترل استاندارد آسانسور‌ها بوده است، تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ آسانسور در سطح استان وجود دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها فاقد استاندارد هستند که برای رعایت حقوق عامه ۷۰ ساختمان پرتردد در استان را که عمومی، خدماتی و دولتی بوده و تراکم جمعیت دارند رصد شدند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی ادامه داد: این واحد‌ها که دارای ۱۱۰ آسانسور است و تنها ۱۲ درصد آن‌ها استاندارد داشته، با تذکراتی که داده شد این میزان را به ۵۴ درصد افزایش دادیم و امیدواریم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه دایره فعالیت سازمان ملی استاندارد بسیار وسیع است، اما  در گذشته بخشی از این فعالیت‌ها مورد غفلت واقع شده است گفت: یکی از موارد فعالیت این سازمان رصد بازار برای توقیف کالا‌های غیراستاندارد است که در این زمینه طی ۱۰ ماه، ۲ هزار و ۹۶۶ مورد بازرسی از سطح بازار استان انجام شده است.

دستورانی گفت: در اداره کل استاندارد خراسان جنوبی تنها به این امر اکتفا نکرده‌ایم و طی این مدت ۶۷۰ کالای غیر استاندارد از سطح بازار‌های استان شناسایی شده که این کالا‌ها از ۲۱ استان کشور وارد استان شده بود و چون کسبه گناهی ندارند سعی کردیم جلوی تولید آن را بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۱:۳۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
لطفا پیگیری کنید هر چه زود تر شهر بازی صیاد شیرازی رو افتتاح کنند، کشتن مارو، گفتن افتتاح شده ولی هنوز نشده!!!!!!!!
آخرین اخبار