سیزدهمین جلسه شورای عالی استان‌کرمان با حضور صمیمی مدیر کل شورا‌های شهر و روستای کشور و اعضای شوراهای استان کرمان در بم برگزار شد.

عزیز آبادی رئیس شورای عالی استان‌کرمان گفت: سیزدهمین جلسه شورای عالی استان کرمان را در شهرستان بم با حضور مدیر کل شورا‌های شهر و روستا‌های کشور برگزار کردیم.

وی افزود: این جلسه به حمایت از مردم‌مظلوم و عزیز فلسطین تشکیل شد که شورای عالی استان کرمان، حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام‌ می دارد.

عزیز آبادی با اعلام اینکه بم متعلق به همه ایران اسلامی است، تصریح کرد: شما در زلزله سال ۸۲ مردم بم را تنها نگذاشتید و از همه شما تشکر دارم؛ چرا که ‌بم زیبا و مستحکم ساخته شد.

وی بیان داشت: عزای عمومی و کشته شدن عزیزان ما در فلسطین از سوی رژیم‌کودک کش صهیونیست را تسلیت می گوییم و شورای عالی استان حمایت خود را از مردم فلسطین و غزه اعلام‌ می دارد و این حادثه وحشیانه را محکوم‌ می کند.

رئیس شورای عالی استان‌کرمان گفت: استان کرمان با ۲۵ شهرستان و ۸۴ شهرداری، ۳ میلیون نفر جمعیت دارد.

وی افزود: استان‌کرمان ۶۰۰ اثر ملی و ۹ اثر ثبت جهانی یونسکو دارد و ظرفیت گردشگری این استان بالاست و از ۹ اثر ثبت جهانی۶ اثر آن در شهرستان بم است.

 عزیزآبادی تصریح کرد: شورا‌ها در استان مشکلاتی دارند از جمله ساختمان‌مناسب ندارند وکارت شناسایی برای شورا‌ها هنوز صورت نگرفته است که مشکلات شورا‌های استان‌کرمان‌ مطرح و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه استان‌کرمان حق قانونی خود را از معادن می خواهد، بیان داشت: سهم استان کرمان در درآمد معادن هنوز برآورده نشده و این گله مردم استان کرمان است.

عزیزآبادی افزود: ۹ هزار  و ۱۵۸نفر اعضای شورای استان کرمان خواستار حق معادن استان کرمان هستند؛ چرا که اگر سهم‌ معادن پر اخت شود، زیر ساخت‌های استان کرمان ساخته می شود اما چندین سال است سهم ‌معادن به استان کرمان پرداخت نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.