نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب برخی مواد در برنامه هفتم، تحول بزرگی در زمینه خانه‌دار شدن مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون تلفیق برنامه، موارد مناسبی برای مسکن تصویب شد و در نشست علنی نیز تقریباً تمام موادی که در کمیسیون مصوب شده بود به تصویب رسید.

او افزود: با تصویب این مواد، تحول بزرگی در زمینه خانه‌دار شدن مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بند (پ) ماده ۵۳ برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس، ادامه داد: با این بند مشکل ۴۰ ساله حقوقی برخی از مجتمع‌های مسکونی رفع می‌شود.

دشتی اردکانی اظهار داشت: به طور مثال مردم آپارتمان خریداری می‌کردند، اما صاحب اصلی مجتمع به هر دلیلی مانند بدهی به شهرداری و... نمی‌توانست پایان کار و صورت مجلس تفکیکی بگیرد بنابراین انتقال ملک و آپارتمان مذکور مشکلاتی برای مالکان ایجاد می‌کرد.

او تصریح کرد: به دلیل مشکل مذکور، پرونده‌های بسیاری در محاکم دادگستری تشکیل شده است که در نشست علنی تلاش شد این مشکل رفع شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: با تصویب این ماده افرادی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شده‌اند، می‌توانند جریمه را بپردازند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری نیز ملزم هستند که گواهی پایان کار را برای آن واحد صادر کنند، بنابراین مشکل نقل و انتقال در برخی مجتمع‌ها حتی ۱۰۰ و ۵۰ واحدی حل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.