مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: بودجه دولت باید مبتنی بر مالیات باشد و این مسئله یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مقاوم‌سازی اقتصاد کشور است.

محمد امینی مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: همایش اقتصاد مقاومتی بستری برای بهبود کیفیت تصمیم‌گیری در کشور است و این مهم در جریان مباحثات بین مسئولین و خبرگان و همچنین طرح‌های سیاستی رخ می‌دهد که در نشست‌های تخصصی همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بستر آن فراهم می شود.

او گفت: رویکرد اساسی همایش اقتصاد مقاومتی نیز حرکت در مسیر مقاوم سازی اقتصاد کشور است در جریان این همایش گفتمان سازی خوبی با مشارکت رسانه ها خبرگان و مسئولین شکل می‌گیرد.

امینی با اشاره به اهمیت حوزه مالیات در اقتصاد و به طور خاص تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اولین مسئله این است که اگر نظام مالیاتی به درستی کار کند بودجه دولت باید مبتنی بر مالیات باشد و این مسئله یکی از مهم‌ترین مولفه های مقاوم سازی اقتصاد کشور است اما کارکرد نظام مالیاتی به تامین بودجه دولت محدود نمی‌شود و مسئله تنظیم‌گری در اقتصاد با استفاده از ابزارهای مالیاتی نیز بسیار حائز اهمیت است.

او گفت:  مقاوم سازی اقتصاد زمانی تکمیل می‌شود که با استفاده از ابزارهای مالیاتی سرمایه ها به سمت های مولد سوق داده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار