رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۷۰ دانش آموز آسیب دیده بینایی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی آموزش وپرورش استثنایی استان استفاده می‌کنند.

طالب محمدی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان که به صورت نمادین در مدرسه استثنایی توحید سنندج برگزار شد؛ با تبریک فرارسیدن ۲۳ مهرماه (۱۵ اکتبر) روز جهانی عصای سفید گفت: امروز انگیزه، توان، اراده، دستاورد وموفقیت‌های نابینایان را جشن می‌گیریم.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: ۷۰ دانش آموز آسیب دیده بینایی در مدارس با نیاز‌های ویژه و تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب بینایی در مدارس با نیاز‌های ویژه پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره، مریوان و قروه تحصیل می‌کنند.

محمدی افزود: ۴۵ دانش آموز تلفیقی - فراگیر دارای آسیب بینایی شدید نیز در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به " تلفیق اجتماعی نابینایان ترسیم فردایی بهتر " بعنوان شعار روز عصای سفید گفت: با تمرکز هر چه بیشتر جامعه نسبت به مسائل افراد نابینا وکم بینا و آگاه سازی جامعه می‌توان تحقق اهداف پیش رو در راستای احیای حقوق نابینایان را محقق کرد.

تحصیل ۷۰ دانش آموز دارای آسیب بینایی در مدارس کردستان

وی با بیان اینکه صحبت از دانش آموزان استثنایی صحبت از تفاوت ها، صحبت از ایفای مسئولیت و احیای انسانهاست، گفت: آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.

محمدی تعلیم و تربیت را جزو حقوقه حقه انسان‌ها برشمرد و گفت: متولیان تعلیم و تربیت ودست اندرکاران آموزش و پرورش باید زمینه‌ای را فراهم آورند تا دانش آموزان بتوانند با هراستعداد و محدودیتی، توانمندی‌های خود را بروز دهند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: ۷۵ درصد یادگیری از طریق بینایی انجام می‌شود ومعلولین نابینا وکم بینا با اراده وانگیزه بالا توانسته اند این محدودیت‌ها را دور زده ودر خیلی از موارد از جامعه بینایان هم در عرصه یادگیری موفق‌تر خود را نشان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.