قائم مقام بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد؛

نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور/ تصویب سند راهبردی نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

سید افقهی از تصویب سند راهبردی نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: رصدخانه ملی نخبگان پیرو مصوب‌نامه هیئت امنای نخبگان باید تشکیل شود.  

سید سلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در نشست خبری سیزدهمین همایش ملی نخبگان گفت: سند راهبردی نخبگان به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و ما در بنیاد نخبگان باید بر اساس مفاد این سند برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

به گفته وی بنیاد ملی نخبگان باید مانند آب باشد تا مشارکت نخبگان را در حل مسائل مختلف کشوری محقق کند. بنیاد نخبگان یک نهاد تسهیل گر و در عین حال مطالبه گر است و بنیاد از نخبگان می‌خواهد تا در زمینه ایفای نقشی پررنگ‌تر در حل مسائل مختلف کشور عملکرد بهتری داشته باشند. 

او بیان کرد: بنیاد به دنبال طرح گفتگوی ملی نخبگان در کشور است. بنیاد از نخبگان می‌خواهد تا در زمینه کارهای مختلف مشارکت داشته باشند. همچنین یک سامانه یکپارچه به زودی راه اندازی می شود تا نخبگان بدون واسطه با مسئولان در ارتباط خواهند شد. رصدخانه ملی نخبگان پیرو مصوب نامه هیئت امنای نخبگان باید تشکیل شود. 

سید افقهی ادامه داد: استعداد هایی در مناطق محروم داریم که باید با مردمی سازی جریان، استعدادهای برتر شناسایی شوند. طرح شتاب و شهاب تنها طرح های بنیاد ملی نخبگان خواهد بود که طرح شتاب برای شناسایی دانشجویان نخبگان است. نخبگان سرمایه های اصلی کشور هستند. 

او گفت: امید آفرینی و ایجاد امید به آینده از تاکیدات رهبری است. افق کاری در بنیاد نخبگان بر مبنای نزدیکی به قله پیروزی خواهد بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار