معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: قاچاق آرد یا جابجایی سهمیه بین نانوایان یا توزیع نان خارج از شبکه ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در کارگروه آرد و نان استان گفت: با وجود اینکه قاطبه نانوایان از قشر زحمت کش و دارای سلامت کاری هستند، اما عده معدودی هم دارای تخلفند، در حال حاضر جریمه‌های در نظر گرفته شده متناسب با تخلفات و بازدارنده نیست، جرائم باید طوری در نظر گرفته شوند که از اجرای دوباره آن تخلف جلوگیری کند؛ فرمانداری ها، جهاد کشاورزی و تعزیرات در این زمینه باید به صورت جدی ورود کنند و پاسخگو باشند.

رحمانی بیان کرد: تخلفات احراز شده در سامانه نانینو نشان می‌دهد که برخی نانوایان در استان قزوین، توزیع نان خارج از شبکه انجام می‌دهند که باید در این حوزه ورود جدی داشته باشیم، ا گر آرد قاچاق می‌شود باید برخورد جدی صورت بگیرد، نباید نانوا امکان جابه جایی و قرض دادن سهمیه را داشته باشد چرا که هر سهمیه مختص یک منطقه است و این جابجایی‌ها باعث تشکیل صف و ایجاد مشکل برای مردم خواهد شد.

وی یادآور شد: طبق قانون، خرید و فروش پروانه کسب ممنوع است، تغییر نام در اختیار فرمانداری‌ها قرار دارد، اما خرید و فروش پروانه کسب ممنوع است، در صورت خرید فروش نیز سهمیه به آن پروانه اختصاص پیدا نمی‌کند.

این مسئول با اشاره به ساعت کار نانوایی‌ها تاکید کرد: ساعت کار‌ها تعیین شده و باید با تابلو همخوانی داشته باشد؛ فرمانداری‌ها باید مدیریت کنند و با نانوا‌هایی که در ساعت غیرمجاز فعالیت خود را متوقف می‌کنند برخورد صورت بگیرد.

برچسب ها: سهمیه آرد ، آرد و نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
بابا یارانه نان را به خود مردم پرداخت کنید و برای دولت بابت بازرسی های متعدد هزینه تراشی نکنید با نانوا جماعت نمی شود سر شاخ شد نانوا شگردهای زیادی برای دور زدن قانون و طرح دارد که جلوگیری از این تخلفات تقریبا ناممکن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تا وقتی رانت است فساد هم هست باید یارانه نان را به هر کد ملی اختصاص داد و هر کس خواست از هر نانوایی نان بخرد یا اکر هم نخاست آرد یا گندم بخرد اینجوری هم قاچاق آرد و نان و صفر میشود و ضایعات نان هم صفر میشود و مصرف گندم کشور حداقل یک پنجم کم می‌شود