مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: اعضای کانون‌های طلاب در برنامه‌های هلال احمر، نقش تسهیلگری دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین یونس بختی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در استان کرمان ضمن تشریح فعالیت‌های کانون‌های طلاب گفت: ساماندهی و تجیهز کانون‌های طلاب از اولویت‌های ضروری سازمان جوانان است.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های مختلف جوانان، دانشجویی، دانش آموزی، روستایی و طلاب در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: شور و نشاط در برنامه‌های سازمان جوانان بسیار مهم است و طلبه‌ها در برنامه‌های هلال احمر نقش تسهیل گری ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار مهم و خوب کانون‌های طلاب در سازمان جوانان افزود: راه اندازی تیم‌های تخصصی طا‌ها (طلبه آماده هلال احمر) اولین گام در ساماندهی طلاب فعال و داوطلب در جمعیت هلال احمر است.

بختی با اشاره به اینکه کرمان ظرفیت بسیار خوبی در جهت راه اندازی و تقویت تیم‌های تخصصی طا‌ها دارد، گفت: طلاب و روحانیون در بحران‌ها غیر از امدادرسانی، در ارائه کار‌های فرهنگی و آموزشی به آسیب دیدگان از حوادث نیز موفق خواهند بود.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه فی مابین جمعیت هلال احمر و حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: نشست‌ها و جلسات ستادی باید از ستاد به صف ارجاع داده شود تا در استان‌ها شاهد تحقق مفاد این تفاهم نامه باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در استان کرمان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در بخش آموزش و برگزاری مانور‌های فرضی و تمرینی در کانون‌های طلاب بوده ایم.

وی در ادامه به اهمیت و ضرورت فعالیت طلاب خواهر در هلال احمر اشاره کرد و افزود: علما همیشه ملجأ و مرجع هستند و حضور و فعالیت طلبه‌ها در یک سازمان مردم نهاد بسیار سومند است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سازمان جوانان با اشاره به حضور فعال و داوطلبانه روحانیون در امدادرسانی زلزله در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: فراگیری آموزه‌های امدادی و توانمندسازی طلاب در حوزه امدادونجات از اهداف بسیار مهم کانون‌های طلاب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار