وزارت امور خارجه روسیه فهرستی از جلسات توجیهی تهیه کرده که در آن بر خطرات تحویل سلاح‌های کنترل نشده به کی‌یف تاکید شده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت تحویل کنترل نشده تسلیحات غربی به اوکراین منجر به این شده است که مقدار زیادی از این سلاح‌ها به دست گروه‌های جنایتکار سازمان یافته و افراط‌گرایان در سراسر جهان برسد.

به گزارش راشاتودی، زاخارووا امروز (سه‌شنبه) مجموعه‌ای از گزیده‌هایی از جلسات توجیهی ۱۸ ماه گذشته را منتشر کرد که در آن مسکو به‌طور مداوم نگرانی‌های خود را مطرح کرده و شواهدی مبنی بر گسترش کنترل نشده تسلیحات ارائه شده به کی‌یف ارائه می‌دهد.

زاخارووا اظهار داشت که دلیل این پدیده فساد گسترده در اوکراین و همچنین روابط فاسد بین واشنگتن و کی‌یف است. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود، علی‌رغم درخواست مکرر مسکو از رسانه‌های بین‌المللی برای برجسته کردن این موضوع، خبرگزاری‌های بزرگ غربی از انجام تحقیقات یا ارزیابی داده‌ها خودداری کرده‌اند.

خبرگزاری راشاتودی مجموعه‌ای از جلسات توجیهی وزارت خارجه روسیه از ۲۴ مارس ۲۰۲۲ را منتشر کرده است.

در این جلسات آمده است غرب با ارائه این همه سلاح به نئونازی‌ها در کی‌یف، نقض حقوق بشر دولت اوکراین را تشویق و رویارویی مسلحانه را تشدید می‌کند و در جنایات جنگی که توسط نیرو‌های مسلح اوکراین علیه غیرنظامیان انجام می‌شود شریک جرم می‌شود. با تحویل انبوه محصولات نظامی به رژیم کی‌یف، کشور‌های غربی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا حقایق متعددی که دزدی، فروش مجدد تسلیحات و انتقال آن‌ها به قاچاقچیان اسلحه را آشکار می‌کند، پنهان می‌کنند.

این یک سوال باز باقی می‌ماند که محموله بعدی تسلیحات به اوکراین توسط ائتلاف دلسوز غربی در کجا ظاهر می‌شود. اما این اتفاق می‌افتد. تفنگ‌های چک و بلژیک ممکن است افراد بی گناه از جمله شهروندان خود را در هر نقطه از جهان هدف قرار دهند. با این حال، کشور‌های ناتو و اتحادیه اروپا به طور مداوم تهدید ناسیونالیست ها، رادیکال‌ها یا تروریست‌ها در داخل یا خارج از اوکراین را نادیده می‌گیرند که به این سلاح‌های پیشرفته دست پیدا می‌کنند. با توجه به اینکه خطرات در این زمینه بسیار زیاد است، می‌توان به این نتیجه رسید که کشور‌های غربی فعالیت‌های تروریستی را تشویق می‌کنند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار