معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد دو نیم برابری نوسازی بافت فرسوده گفت: شاهد رشد ۱۴۲ درصدی صدور پروانه‌های نوسازی در ۱۳۲ شهر هستیم.

محمد آیینی، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد دو نیم برابری نوسازی بافت فرسوده در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته گفت: شاهد رشد ۱۴۲ درصدی صدور پروانه های نوسازی در ۱۳۲ شهر هستیم.

محمد آیینی در مراسم روز جهانی اسکان بشر با شعار اقتصادهای شهری تاب آور، شهرها به مثابه پیشران رشد و احیا با اشاره به تصویب سند جدید ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در هیات دولت و ابلاغ آن در روزهای نزدیک تصریح کرد:  عملیات نوسازی بیش از ۱۵۳ هزار واحد آغاز شده که از این تعداد حدود ۴۲ هزار واحد به پایان رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری رسیدن به نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در پایان سال دور از دسترس نیست. او همچنین به پیگیری برنامه جامع اقدام مشترک پرداخت و تصریح کرد: بر اساس این برنامه تمام دستگاه‌هایی که ذینفع هستند در قالب برنامه هفتم دیده شده است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری، اعطای سند به ساکنان در این بافت‌ها را از دیگر اقدامات برای ساماندهی بافت فرسوده بیان کرد‌ و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار متقاضی برای دریافت سند ثبت نام کردند.

آیینی با اشاره به اجرای یک هزار و ۸۰۰ پروژه در بافت فرسوده گفت: دولت سیزدهم با هدف تامین مسکن به خصوص برای دهک‌های کمتر برخوردار برنامه‌هایی از جمله نهضت ملی مسکن، احداث شهرک‌های جدید بویژه در شهرک‌های ساحلی که کار و اشتغال را در کنار یکدیگر دارد را در حال پیگیری و عملیاتی کردن دارد.

وی کاهش قیمت تمام شده مسکن را به عنوان رویکرد دیگر دولت بیان کرد و گفت: دولت سیزدهم به صورت منسجم به دنبال این است که شاهد کاهش بیشتری در قیمت تمام شده باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بدمسکنی گفت: شتاب‌بخشی به جریان نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف ارتقای ایمنی ساکنان در این بافت‌ها را نیز از دیگر برنامه‌های دولت می توان بیان کرد. ارائه بسته‌های تشویقی به سازندگان، انبوه سازان و ساکنان در بافت‌های فرسوده را نیز از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای نوسازی بافت فرسوده می‌توان عنوان کرد که این بسته‌ها افزایش می یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار