دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: هزینه پروانه‌های ساختمانی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در هر متر مربع بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان است.

فرشید پور حاجت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قیمت پروانه‌های ساختمانی و هزینه‌های شهرداری طرح نهضت ملی مسکن گفت: به طور متوسط اگر قیمت تمام شده هر متر مربع مسکن را ۶۰ میلیون تومان در تهران در نظر بگیریم حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه‌ای است که باید به شهرداری‌ها پرداخت کنیم.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان کشور، اتفاقات عجیبی در حوزه ساخت وساز به ویژه برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن رخ می‌دهد به طور مثال برای بحث بیمه باید دوبار هزینه برای بیمه پروژه‌ها پرداخت کنیم این در حالی است که تمامی این هزینه‌ها توسط سازندگان از خریداران و متقاضیان مسکن دریافت می‌شود بنابراین اگر پروژه‌های مسکونی قیمت ثابتی داشته باشند هم به نفع تولید کننده است و هم به نفع سازنده خواهد بود.

او در خصوص بیمه اشتغال کارگران هم گفت: بیمه اشتغال کارگران هم در چندین نوبت رفت و برگشت در مجلس بررسی شده، اما هنوز مصوبه ای در این خصوص را ما ندیده ایم.

پور حاجت اظهار کرد: بورس یک ساختار مترقی است. آیا در ایران ابزار‌هایی که سایر کشورها   استفاده می‌کنند حاکم است؟ در ساختار کشور‌های توسعه‌یافته، بورس در قالب اقتصاد است آیا در ایران هم این شرایط حاکم است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار