معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به همان اندازه که جوانی جمعیت از جمله اولویت‌های اصلی ما است، سالمندی جمعیت نیز باید مورد توجه مدیران بهداشتی و درمانی در هر منطقه قرار گیرد.

 دکتر قاسم برجوئی‌فرد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالمندی جمعیت و مهیاسازی زیرساخت‌های لازم برای سالمندی سالم و فعال باید مورد توجه و اهتمام مدیران بهداشتی و درمانی در هر منطقه قرار گیرد.

وی به مناسبت هفته سالمند بیان کرد: وقتی تا سال ۱۴۵۰ جمعیت بالای ۶۰ سال کشورمان به ۳۰ درصد برسد، با این ظرفیت و زیرساخت‌ها نمی‌توان انتظار ارتقای کیفیت زندگی برای این قشر آسیب‌پذیر را داشت؛ بنابراین به این مسئله نباید صرفاً نگاه تقویمی در طول سال داشت.

این مقام مسئول بهداشتی ضمن عرض تبریک به تمامی شهروندان ارشد، به مناسبت روز جهانی سالمند افزود: از نگاه جمعیت شناختی و جامعه‌شناختی، مقوله‌ی جمعیت بیش‌ازپیش نیازمند توجه ویژه همه متولیان امور سلامت در کشور است؛ چراکه اگر جمعیت را یک محور فرض کنیم ابتدای آن جوانی و انتهای آن دوران سالمندی است که هر دو این پدیدهها بر هرم سنی جمعیتی امری اجتناب‌ناپذیر و غیر‌قابل انکار است.

دکتر برجوئی‌فرد تصریح کرد: در آینده با افزایش جمعیت سالمندان در ایران، این گروه سنی نیاز بیشتری به خدمات بهداشتی و درمانی پیدا خواهند کرد و چالش‌های متعددی در این خصوص خواهیم داشت

وی افزود: البته در سطح ملی اقداماتی خوبی نظیر ابلاغ سند ملی سالمندان، بازنگری در بیمه تکمیلی با کمک سازمان برنامه‌وبودجه و تشکیل فراکسیون سالمندی برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که نوید روزهای امیدبخش در راستای ارتقا کیفیت زندگی سالمندان را می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: تأسیس و به‌کارگیری فعالانه کانون‌های بازنشستگی در تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط، مهم‌ترین اقدام در جهت رضایتمندی از زندگی و حضور فعالانه سالمندان در اجتماع است.

۸ تا ۱۴ مهرماه به‌عنوان هفته سالمند با شعار "تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان " نام‌گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.