فرماندار دامغان گفت: جمعیت ساکنین این شهر افزایش یافته و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای یکی از دغدغه‌های فرهنگی این شهرستان است و باید در اولویت قرار گیرد.

بندرآبادی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان گفت: زمین خیابان جمهوری دامغان مکانی مناسب برای ساخت کتابخانه‌ای استاندارد است.

وی گفت: طراحی نقشه ساخت و بخش‌های مختلف این کتابخانه باید بر اساس نیازهای فرهنگی دامغان صورت گیرد و برای این طراحی اعتباری لحاظ می‌شود و از مشاوران مطرح شهرستان بهره‌مند خواهد بود تا طراحی اساسی صورت گیرد.

فرماندار دامغان با اشاره به نقش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی جامعه، بر افزایش توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در دامغان تأکید کرد و افزود: امید است به‌واسطه بهره‌گیری از اعتبارات دولتی و خیران، گامی مؤثر در این مسیر برداشته شود.

مدیرکل کتابخانه‌ای عمومی استان سمنان هم در این جلسه به اهمیت توسعه زیرساختی در شهر دامغان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت و فرهنگی غنی شهر دامغان، وجود یک کتابخانه استاندارد در این شهر لازم است.

محمد طاهریان با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها نشان‌دهنده فرهنگ و هویت هر شهری هستند، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت‌های حداکثری موجود و ایجاد زیرساخت‌های لازم فضاهای کتابخانه‌ای را که کلید توسعه فرهنگی و اجتماعی است، افزایش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.