معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی استان برای برنامه الگوی کشت در سال‌زراعی جدید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

محمد کاظم منزوی در سی و هشتمین نشست شورای تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی و هفتمین ستاد الگوی کشت و شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: انجام اقدامات مناسب برنامه الگوی کشت مطابق با برنامه ابلاغی این طرح در استان با همکاری تمامی اعضای ستاد، ضروری است.

وی افزود: تقویت شورای تحقیقات، آموزش و کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین شورای تصمیم‌گیری برای توسعه و نفوذ فعالیت‌های علمی در بخش کشاورزی استان الزامی است.

منزوی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی استان برای موفقیت در برنامه الگوی کشت در سال‌زراعی جدید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح الگوی کشت در چهارمحال و بختیاری به خودکفایی گندم رسیده‌ایم و امید است این خودکفایی در سایر محصولات کشاورزی نیز محقق شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به تمدید فرصت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان تا ۱۵ مهرماه جاری گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

نعمت‌‎الله تقی‌زاده تاکید کرد: از این میزان ۴۷ هزار و ۳۰۰ تُن خرید به‌صورت تضمینی و ۲ هزار و ۲۰۰ تُن به‌طور توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا ۱۵ مهرماه جاری فقط در سیلو فرخ‌شهر انجام می‌شود و در سال‌جاری هر کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری شد.

تقی‌زاده اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۲۷ هزار تُن به ظرفیت‌های سیلو ذخیره گندم در استان اضافه شد که از این میزان ۱۲ هزار تُن در شهرستان بروجن و ۱۵ هزار تُن در شهرستان لردگان استقرار دارد.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال‌زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۷۳ هزار فقره بیمه‌نامه مرتبط با حوزه کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری صادر شد.

حمید رحیمی تاکید کرد: ۱۵ هزار هکتار از باغات، ۸۸ هزار هکتار از زراعت‌ها، ۱۴۶ هزار متر مربع سازه و محصول گلخانه‌ها، ۱۵ هزار راس دام و پنج هزار هکتار منابع‌طبیعی در چهارمحال و بختیاری بیمه شد.

وی افزود: در سال‌زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان بیمه‌گذار خسارت‌دیده چهارمحال و بختیاری پرداخت شد و این در حالی است که از این کشاورزان تنها یک‌هزار میلیارد ریال حق بیمه دریافت شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.